ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Test-samouczek: typowe ustawienia

Tutorial

Test-samouczek: typowe ustawienia

Jedną z aktywności, jaką proponuje nam UPeL jest Test (Quiz). Może służyć on np. jako narzędzie wspomagające uczenie, ułatwiać powtórkę materiału przez studenta i pomóc mu w samoocenie: czy udało się opanować dotychczasowy materiał?
Test, który spełnia taką rolę nazwiemy samouczkiem.
Poniżej kilka wskazówek dotyczących ustawień testów-samouczków.

 

Ustawienia sekcji “Ocena”

Ponieważ zależy nam, aby student mógł sam weryfikować swoje kompetencje, w sekcji ocena warto pozwolić mu na “nieograniczoną ilość podejść” oraz zaproponować “najwyższą ocenę” jako metodę oceniania:

 

Metoda nawigacji

Dla samouczków to ustawienie warto przełączyć na “dowolną” nawigację. Dzięki temu, student będzie mógł swobodnie przemieszcza się po całym teście np. zaznaczać sobie flagą trudne pytania i wracać do nich później w trakcie testu.

 

Zachowanie pytań 

W teście do samodzielnej nauki, kluczowy jest dostęp studenta do szybkiej informacji zwrotnej.  Jeśli w sekcji “zachowanie pytań” wybierzemy “tryb adaptacyjny” albo “natychmiastową informację zwrotną” uzyskamy taki rezultat. 

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej