ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Zakładanie forum

Tutorial

Zakładanie forum w kursie

Forum to przestrzeń do komunikacji, ale również można je wykorzystać jako przestrzeń do realizacji ćwiczeń ze studentami (por. tutorial Forum – ćwiczenia dyskusyjne).

Zwróć uwagę na to, że w momencie utworzenia nowego kursu na UPeL system automatycznie tworzy forum Ogłoszenia. Ten rodzaj forum zapewnia wyłącznie komunikację jednostronną – prowadzący kurs może zamieszczać na nim ogłoszenia dla studentów dotyczące np. organizacji i przebiegu całego kursu. Można je usunąć lub ukryć w kursie.

W kursie przejdź w tryb edycji i wybierz opcję Dodaj aktywność lub zasób.

Z wyświetlonej listy wybierz aktywność Forum.

 

Po wybraniu aktywności system wyświetli formatkę z ustawieniami ogólnymi dla Forum. Wypełnij pola Nazwa Forum (obowiązkowe), Opis (w tym miejscu możesz wprowadzić informację, którą studenci zobaczą jako pierwszą po wejściu na forum – pamiętaj, aby zaznaczyć opcję Wyświetl opis na stronie kursu). Zwróć również uwagę na pole Rodzaj forum – jest istotne ze względu na to, że w tym miejscu decydujesz, jakiego rodzaju forum tworzysz. Do wyboru masz kilka rodzajów.

Domyślnie na UPeL ustawione jest Forum  standardowe do użytku ogólnego – ten rodzaj forum pozwala każdej osobie dopisanej do kursu założyć nowy wątek i odpowiadać na wpisy tego forum.

Forum pytań i odpowiedzi jest dobrym rodzajem do realizacji zadań – prowadzący zadaje pytanie lub zadanie, a studenci na nie odpowiadają przy czym odpowiedzi innych uczestników kursu są widoczne dopiero wówczas, gdy sami najpierw wprowadzimy wpis. Każdy wysyła jeden temat do dyskusji, każdy może założyć jeden wątek i w tym wątku kontynuować dyskusję na rozpoczęty temat.

Pojedyncza prosta dyskusja – na tym forum jest tylko jeden wątek i w nim dzieje się cała dyskusja i komunikacja.

Standardowe forum wyświetlane podobnie jak blogi to forum wielowątkowe – każdy może dodać nowy wątek i komentować wątki dotychczas rozpoczęte na forum.

 

 

Pozostałe opcje dostępne w ustawieniach ogólnych Forum to Dostępność (możesz zdecydować, w jakim/od jakiego czasu forum będzie dostępne dla studentów) oraz Załączniki i zliczanie słów (możesz określić, ile załączników w postaci plików studenci mogą dołączać do forum oraz włączyć opcję zliczania słów, jakie studenci dołączają w swoich wpisach).

 

Inne ważne ustawienia Forum, na które warto zwrócić uwagę to Subskrypcja i obserwacja. Możesz w tym miejscu zdecydować, czy studenci będą otrzymywać na maila informacje z forum (subskrypcja opcjonalna – student będzie mógł wybrać, czy wiadomości z forum będą przychodziły na maila).  Wymuszenie subskrypcji – nauczyciel wymusza, że każda wiadomość z forum trafi na skrzynkę mailową studenta. Automatyczna subskrypcja – wszyscy są do forum zapisani, otrzymują kopię wiadomości na maila a w późniejszym czasie mogą zdecydować, czy nadal chcą otrzymywać wpisy na maila, czy jednak rezygnują z tej opcji. Subskrypcja wyłączona oznacza, że maile nie będą w ogóle przychodzić.

Obserwacja ustawiona jest z kolei domyślnie na UPeL Opcjonalnie – to powoduje, że system każdą nowo wprowadzoną wypowiedź na forum oznacza na żółtym tle i pokazuje liczbę nowych wpisów od naszej ostatniej wizyty w kursie. Student może zdecydować, czy chce mieć takie powiadomienia wyświetlane, czy jednak z nich rezygnuje.

Po wypełnieniu formatki Forum i ustawieniu wszystkich koniecznych opcji możesz wrócić na forum – zarówno nauczyciel, jak i studenci mogą dodawać nowe wpisy.

 

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej