Martin Weller opublikował na blogu krótką prezentację z warsztatów organizowanych na Open University, promującą korzystanie z otwartych treści. Przedstawił 10 tez, które opisują ideę otwartości i są argumentami zdecydowanie ‘za’ wykorzystaniem zasobów udostępnianych publicznie na wolnych licencjach lub licencjach CC:
- Otwarte treści to treści o wysokiej jakości
 - Skracają przygotowanie kursu
 - Ułatwiają proces aktualizacji treści
 - Sprzyjają komunikacji między autorami
 - Ułatwiają wykorzystanie multimediów
 - Prezentują różne perspektywy ujęcia problemu
 - Ułatwiają ludziom nauki zaistnienie w sieci
 - Uczą studentów, że dzielnie się wiedzą jest kluczem (do sukcesu)
 - Angażują w debatę na temat prawa w sieci
 - Pozwalają na rozwinięcie nowego modelu kursów/pedagogiki
 
… inni działają już w kierunku otwierania dostępu do wiedzy. Czas i na nas. CeL podpisuje się pod tymi tezami.
						
				
					
					
					
				