Pierwszy krok w kierunku promowania inicjatywy otwartych zasobów edukacyjnych AGH i CeL zrobiony. Dzisiaj otworzyliśmy kurs ‘Wprowadzenie do e-learningu’ w nowej szacie czyli wersji otwartej. Co to oznacza?
- dostęp jest nieograniczony. Kurs jest skierowany do każdego zainteresowanego podstawami e-learningu,
- udział w kursie jest nieodpłatny (wystarczy się zarejestrować) oraz
- nieograniczony ramami czasowymi,
- nie ma na nim tutorów. Kurs nie jest w żaden sposób moderowany. My występujemy na nim w roli niewidzialnych ‘aniołów stróżów’, ale nie włączamy się w dyskusje, nie inicjujemy aktywności uczących się.
- kurs nie kończy się otrzymaniem certyfikatu. Nobilitacją jest wiedza, a nie papierek
- jest udostępniony na zasadach licencji CC Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 2.5 Polska, co oznacza, że kurs można ponownie wykorzystywać i adaptować do własnych celów i własnego kontekstu.
Na kursie prezentujemy podstawy e-learning, od rozważań nad jego istotą, po analizę platform i narzędzi e-learningowych, rolę nauczyciela, udzielanie wsparcia oraz strategii wdrażania e-learningu we własnym kontekście. Jednak poza wiedzą dotyczącą przedmiotu kursu, osoby, które zdecydują się na udział w wersji otwartej nauczą się o wiele więcej. Czego m.in.? Pracując samodzielnie, kursanci będą musieli zmierzyć się z koniecznością odpowiedniego zaplanowania własnej pracy. Z kalendarzem w ręku lub na ekranie komputera staną przed zadaniem z zarządzania czasem i zadaniami na kursie. Udział w kursie otwartym to świetny test dla własnej motywacji. Sama nauka online na kursie przy obecności tutora i konieczności zaliczenia bywa ciężka. A poczucie elastyczności zwodne. A co w sytuacji gdy nie ma przysłowiowego pasa? Sama ‘marchewka’ w postaci pędu do wiedzy może okazać się za mała Kursanci pracując samodzielnie, będą uczyć się wzajemnie i budować bazę wiedzy na kursie jak również udzielać sobie wzajemnego wsparcia.
Kurs dostępny jest tutaj: http://open.agh.edu.pl/course/view.php?id=19