Artykuły
Wsparcie dydaktyki AGH w liczbach
Semestr letni w CeLiID to intensywny czas nie tylko szkoleń i projektów, ale także pracy nad podsumowaniami 🙂 Podjęliśmy próbę spojrzenia “z lotu ptaka” na naszą działalność szkoleniową realizowaną przez ostatnią dekadę (!). Dziś dzielimy się naszym ilościowym raportem.
W 2011 roku, w oparciu o zarządzenie Rektora ws. warunków i zasad prowadzenia zajęć z wykorzystaniem[...]
Plan rozwojowy CeL na semestr letni 22/23
Wraz z początkiem nowego semestru udostępniamy plan rozwojowy CeLu na semestr letni 22/23. A w nim harmonogram szkoleń, meetup oraz sesje coachingowe 🙂 Zapraszamy do udziału i wspólnego rozwoju.
Plan będziemy uzupełniać na bieżąco, informując Was o wszystkim na naszej stronie, w Newsleterze i w mediach społecznościowych.
Plan można też pobrać o tutaj w PDF.
[...]Dostępna dydaktyka cz.3
W ostatnim tygodniu miesiąca z dostępnością (cyfrową) w CeLu prezentujemy garść wskazówek dotyczących dostępnej dydaktyki dla trzech kolejnych grup studentów i studentek z niepełnoprawnościami – osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego, w spektrum autyzmu oraz cierpiących na choroby przewlekłe i neurologiczne. Tym razem w formie graficzno-tekstowej. Wskazówki zostały opracowane przez Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych oraz Fundację Instytutu Rozwoju[...]
Dostępna dydaktyka cz. 2
W drugim tygodniu miesiąca z dostępnością (cyfrową) w CeLu prezentujemy garść wskazówek dotyczących dostępnej dydaktyki dla dwóch kolejnych grup studentów i studentek z niepełnoprawnościami – ruchu i mowy. Tym razem w formie tekstowej. Wskazówki zostały opracowane przez Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych oraz Fundację Instytutu Rozwoju Regionalnego. Są częścią szkolenia online „Wsparcie osób z niepełnosprawnościami w[...]
Plan rozwojowy – marzec ’23
Choć w czasie sesji i ferii akademickich w CeLu mamy szkoleniową przerwę, to nie próżnujemy. Temat szkoleń jest nadal aktualny. To czas kiedy planujemy nowy semestr, analizujemy wyniki ewaluacji i zastanawiamy się jakie zmiany wprowadzić do szkoleń, jakie nowe szkolenia zaproponować i jak całą naszą ofertę rozwojową rozplanować do czerwca, kiedy po drodze ferie świąteczne[...]
Gepardy dydaktyczne
30 stycznia 2023 r. odbył się uroczysty finał programu Gepardy dydaktyczne, który był prowadzony w CeLu od grudnia 2021 roku. Program Gepardy dydaktyczne jest realizacją jednego z głównych założeń Systemu Wsparcia Dydaktyki, czyli budowania społeczności dydaktyków-praktyków, tzw. community of practice.
W miniony poniedziałek na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej w towarzystwie Pana Prorektora ds.[...]
Dostępność cyfrowa
W lutym br. uwaga Centrum e-Learningu AGH skupiona jest na temacie dostępności ze szczególną uwagą na dostępność cyfrową. Jak należy ją rozumieć? Jakie są zalecenia i wymogi w tym zakresie? Jakie zastosowania i projekty są w trakcie realizacji i wdrażania? Jakie narzędzia mają do dyspozycji osoby z niepełnosprawnościami? Czy rozwiązania technologiczne i projektowe są w[...]
Dostępna dydaktyka cz. 1
Luty w CeLu to miesiąc z dostępnością (cyfrową). Poza webinarem i wpisem przeglądowym na temat dostępności cyfrowej, dziś dzielimy się z wami materiałem poradnikowym czyli wskazówkami na temat prowadzenia zajęć, w których biorą udział osoby z niepełnosprawnościami (OzN).
Zwiększanie dostępności realizowane jest na uczelniach w różny sposób – np. poprzez realizację rekrutacji na studia za[...]
Szkoła Liderów [III-VI.23]
Każde miejsce pracy potrzebuje dobrych przewodników, liderki i liderów, którzy potrafią współpracować, budować zespoły, wspierać rozwój pracowników i całych organizacji. To tak odpowiedzialna i ambitna rola, że trudno wskazać kompetencje, których bycie liderem nie obejmuje. Unikając zatem perfekcjonizmu, zapraszamy Cię do Szkoły, w której popracujemy nad niektórymi umiejętnościami i postawami.
Dla kogo? Do programu zapraszamy[...]
Testy offline na Moodle
Inspirator: prof. dr hab. inż. Jan Kusiak (Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej AGH, Centrum e-Learningu AGH).
Styczeń i maj każdego roku w kalendarzu akademickim to czas kolokwiów, zerówek i zbliżających się egzaminów. Dla studentów oznacza to wzmożony czas nauki, a dla prowadzących zajęcia to czas układania zestawów zadań, a następnie długie godziny spędzone nad[...]