Jednym z działań w projekcie CUTIE jest stworzenie takiej aktywności, w której możliwe jest współdziałanie i współtworzenie przez osoby uczące i studiujące działań, które przyczynią się do rozwoju kompetencji cyfrowych tej pierwszej z grup. Mieliśmy już dwa takie spotkania, które zostały opisane tutaj i tutaj. Tym razem spotkanie, które odbyło się 18.11, było poświęcone pracy samych studentów i studentek. W warsztatach poprowadzonych przez nasze trenerki Annę Chyłę i Kamilę Gandecką uczestniczyło 11 osób.
Podstawowym założeniem tego spotkania było stworzenie prototypów rozwiązań, które pomogłyby rozwinąć kompetencje cyfrowe dydaktyków i dydaktyczek. Do tych prototypów zostały załączone instrukcje ich tworzenia. Rama kompetencji cyfrowych w dydaktyce musiała w związku z tym być punktem wyjścia do pracy.
Ważnym elementem spotkania było nazwanie wspólnych kompetencji cyfrowych. Dlatego ich celem w pracy grupowej było odkrycie cyfrowych supermocy, które mogłyby być wykorzystane do stworzenia prototypów cyfrowych rozwiązań. Każda grupa pracowała nad swoja nazwą i zestawem kompetencji.
Osoby studiujące pracowały kolejno nad stworzeniem persony dydaktyka/dydaktyczki i opisem ich działań, umiejętności, ale także braków i trudności. Chodziło o stworzenie obrazu persony dydaktyka/dydaktyczki ucieleśniającej nie ideał, ani nie najgorszy typ osoby uczącej, ale rodzaj osoby, z którą spotykają się w swojej studenckiej codzienności. Każda grupa opowiadała o swoich personach, a potem ich zadaniem było wybranie trzech trudności danej persony, nad którą chcieliby popracować. Te “bolączki” stały się punktem wyjścia do opracowania konkretnych rozwiązań.
Najistotniejszym elementem warsztatów było wykorzystanie narzędzia cyfrowego do stworzenia prototypu konkretnego zasobu, który odpowiadałby na potrzeby wyrażone przez osoby studiujące. Ale co najważniejsze zamieszczenie w formie cyfrowej instrukcji lub opisy procedury jak można takie narzędzie wykorzystać i do czego. Efekty ich pracy zostały zebrane na tablicy Padlet.












