ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Projektowanie kursów e-learningowych w kształceniu zawodowym

Agnieszka Chrząszcz

06.12.2012

Artykuł opublikowany 11 lat, 4 miesiące i 14 dni temu.

Kilka rzeczy nam się w CeLu naprawdę udało. Jedną z nich jest bez wątpienia Open AGH. Drugą, nieco mniejszą, jest kurs “Projektowanie i prowadzenie kursów e-learningowych”, o którym pisaliśmy wielokrotnie, a który stał się inspiracją do różnych działań, na przykład takich, jak wiki na kulturoznawstwie. Kurs doceniła także Agencja Programu ‘Uczenie się przez całe życie’ przyznając nam grant na realizację adaptacji treści pod kątem potrzeb edukatorów kształcenia zawodowego, na różnych poziomach, w 8 państwach: Polsce, Chorwacji, Słowenii, Litwie, Czechach, Hiszpanii, Włoszech i Norwegii.

Projekt eVET2EDU zaczęliśmy w październiku tego roku. Naszym zadaniem jest stworzenie otwartego kursu, którego cele zbieżne będą z potrzebami trenerów i nauczycieli pracujących na co dzień w instytucjach kształcenia zawodowego. Chcemy dowiedzieć się, jakie są dobre (lub złe) praktyki e-learningowe. Chcemy też zaproponować aktywności i umiejętności pozwalające na zmianę tych gorszych lub rozwinięcie tych lepszych.

Po wakacjach zaprosimy edukatorów do otwartego kursu i do udziału w warsztatach. Zaś wszystkie rezultaty dostępne będą na otwartej licencji umożliwiającej ich ponowne wykorzystanie i zaadaptowanie. Zależy nam na tym, aby kurs był jak najbardziej dostępny dla instytucji i dla trenerów, którzy będą mogli wykorzystać go w swojej praktyce (dla nich zaprojektujemy także szczegółowy przewodnik). A reforma kształcenia zawodowego, o której teraz tak głośno, stanowi niezłe wytłumaczenie takiej inicjatywy. O szczegółach będziemy pisać na stronie projektu, a już teraz zapraszamy do współpracy.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej