Szukasz sposobu, by jeszcze mocniej zaangażować swoich studentów w nauczane treści? I nie mam tutaj na myśli zaangażowania tożsamego z aktywizowaniem, tylko zaangażowanie kognitywne, dzięki któremu student wchodzi w coraz głębszą interakcję z nauczaną wiedzą i poszerza swoje kompetencje.
Takie zaangażowanie można osiągnąć poprzez wyjaśnianie danego zjawiska czy twierdzenia drugiej osobie – czyli przez nauczanie. Na procesie tym opiera się jedna z metod pracy grupowej – nauczanie rówieśnicze, którego założeniom i formom przyjrzymy się na szkoleniu.
Podczas szkolenia:
-
- poznasz różne formy nauczania rówieśniczego w nauczaniu stacjonarnym oraz online;
- dowiesz się, dlaczego nauczanie rówieśnicze jest efektywne
- przećwiczysz projektowanie nauczania rówieśniczego w swoich kursach stacjonarnych i online
Nauczanie rówieśnicze to strategia i metoda jednocześnie, gdzie program jest zaplanowany przez nauczyciela, lecz jego realizacja jest w znaczącej mierze zależna od aktywności i zaangażowania studentów. Rolą nauczyciela jest zaplanować pakiet zadań i ćwiczeń umożliwiający studentom uczyć się od siebie nawzajem. Metoda aktywizuje do samokształcenia, komunikacji i współpracy. Wraz z nauczaniem rówieśniczym występuje ocenianie rówieśnicze (peer assessment), które wzmacnia kompetencje do aktywnego uczenia się studenta. Metoda współwystępuje z metodą problemową i projektową.
(Boud, David, Cohen, Ruth and Sampson, Jane 1999)
Szkolenie online: 13-28.11.2023
Forma: mieszana
Webinar na start: 15.11.2023, godz. 10:00
Warsztaty stacjonarne: 28.11.2023, godz.:10:00-14:00
Potwierdzenie: certyfikat, cyfrowa odznaka (badge)
Prowadzenie: Marta Stąporek
Zapytaj o szczegóły: staporek@agh.edu.pl
Szkolenie jest realizowane w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). W szkoleniu mogą wziąć udział osoby zatrudnione w AGH w roli dydaktycznej lub naukowo-dydaktycznej. Wypełnienie formularza zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją zasad udziału w programie doskonalenia kompetencji dydaktycznych