ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Szkoła Tutorów Akademickich

Edycja V
Kurs stacjonarny
64 godz. dydaktyczne
4,8
ocena uczestników

20.04 - 9.06.2024

Serdecznie zapraszamy pracowników naukowo-dydaktycznych (z tytułem co najmniej dr) do wzięcia udziału w kolejnej edycji Szkoły Tutorów dla AGH. Tutoring w AGH to kompleksowy program przeznaczony dla najzdolniejszych osób studiujących, wspieranych przez grupę wykwalifikowanych tutorów i tutorek akademickich.

Szkolenie dotyczące metody tutoringu akademickiego prowadzone jest przez certyfikowanych trenerów.

Program obejmuje 8 obowiązkowych zjazdów, tj. 64 godziny dydaktyczne realizowane w czasie 4 dwudniowych, weekendowych zjazdów. Uczestnicy Szkoły Tutorów otrzymują Certyfikat Tutora oraz zaświadczenie udziału w szkoleniu.

Cele główne

    • Przygotowanie tutorów do efektywnej pracy indywidualnej ze studentami.
    • Przygotowanie grupy szkoleniowej do wypracowania wizji i wdrożenia systemowego tutoringu na uczelni.

Efekty edukacyjne
Uczestnik:

    • pozna założenia edukacji spersonalizowanej  w kontekście tutoringu
    • nauczy się korzystać z narzędzi tutoringu akademickiego
    • będzie potrafił wykorzystać narzędzia coachingowe i tutorskie do budowania motywacji oraz realizacji indywidualnych projektów edukacyjnych
    • nauczy się jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w pracy tutorskiej
    • zaznajomi się z procesem wdrażania tutoringu do instytucji
    • razem z grupą określi wizję systemowego zastosowania tutoringu na uczelni
Metoda tutoringu to długofalowa współpraca tutora i tutee, ukierunkowana na integralny rozwój kompetencji podopiecznego (wiedza, umiejętności i postawy). Za pomocą dialogu opracowywany jest plan rozwoju potencjału tutee. Ścieżka rozwoju akademickiego jest wspólnie opracowywana a relacja mistrza i ucznia, stopniowo przekłada się na samodoskonalenie. W procesie wartościowe są wszelkie narzędzia do zindywidualizowanej pracy, w tym esej, sztuka zadawania pytań, oceniania oraz techniki motywujące z psychologii pozytywnej.

(Ziółkowski, 2005;Collegium Wratislaviense)

Terminy zjazdów:
20-21.04.2024
11-12.05.2024
25-26.05.2024
08-09.06.2024
Forma: spotkania stacjonarne
Warunki udziału: osoby zatrudnione w AGH z tytułem co najmniej dr
Trenerzy: certyfikowani trenerzy Collegium Wratislaviense

Potwierdzenie: certyfikat, zaświadczenie

Szkolenie jest realizowane w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). W szkoleniu mogą wziąć udział wyłącznie osoby zatrudnione w AGH w roli dydaktycznej lub naukowo-dydaktycznej. Wypełnienie formularza zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją zasad udziału w programie doskonalenia kompetencji dydaktycznych.

 

Może Cię też zainteresować

Wasze rekomendacje

Ciekawe metody i techniki do wprowadzenia we współpracy ze studentami. Część metod wyłącznie do zastosowania w tutoringu, ale niektóre podejścia można zastosować w przypadku opieki nad pracami dyplomowymi. Interesujący i wyczerpujący zestaw tematów w ramach szkolenia.

Szkolenie jest dobrą okazją, aby wprowadzić nowe elementy do budowania relacji ze studentami. Jest też dobrym narzędziem do poradzenia sobie z wypaleniem zawodowym.

Uczestnik otrzymuje szereg metod, które można wykorzystać nie tylko w tutoringu, ale też w normalnej działalności dydaktycznej. Atmosfera szkolenia oparta na budowanej relacji pomiędzy uczestnikami, pozwala też na wymianę poglądów i doświadczeń pomiędzy przedstawicielami różnych wydziałów uczelni.

Był to bardzo ważny moment w mojej pracy dydaktycznej. Impuls którego potrzebowałam, wiara która odżyła. Znów mam ochotę działać.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej