ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

UPeL_4.0

Dodaję pytanie typu krótka odpowiedź

Pytania typu Krótka odpowiedź pozwalają na tworzenie pytań z zawartością wzorcową porównywaną z odpowiedziami wpisywanymi z klawiatury (z ręki) przez studentów. W treści pytania należy wyraźnie określić, w jakiej formie oczekujemy odpowiedzi studentów – warianty odpowiedzi porównywane są przez system z zawartością wzorcową. Zaleca się tu zadawać pytania o jedno lub dwa słowa.

Formatka umożliwiająca wprowadzenie pytania zawiera następujące[...]

Dodaję pytanie numeryczne

Pytania Numeryczne pozwalają na udzielenie odpowiedzi w formie liczbowej z określeniem dopuszczalnego błędu i obniżeniem punktacji za przybliżoną wartość, a także przeliczaniem i sprawdzaniem jednostek układu SI.

Formatka umożliwiająca wprowadzenie pytania zawiera następujące elementy: wybór kategorii w bazie pytań, do której pytanie zostanie przydzielone, nazwę i treść pytania, domyslną punktację, pola na możliwe warianty odpowiedzi z określeniem błędu i[...]

Dodaje pytanie Przeciągnij i upuść na obrazie

Jednym z pytań testowych jakie możesz tworzyć na UPeL jest pytanie przeciągnij i upuść na obrazie. W tym tutorialu dowiesz się, w jaki sposób możesz tworzyć tego typu pytania na przykładzie schematu budowy mikroskopu.

Poniżej na rysunku zaprezentowano mikroskop z wyróżnionymi elementami mechanicznymi i optycznymi. Pod rysunkiem widać listę elementów, które osoby studiujące będą dopasowywać[...]

Dodaję pytanie typu esej

Pytanie typu Esej pozwala udzielać studentom odpowiedzi tekstowych (opisowych, dłuższych wypowiedzi). Jako, że ten typ pytania ma charakter pytania otwartego, nie masz tutaj możliwości zautomatyzowania procesu oceniania odpowiedzi swoich studentów. Musisz samodzielnie ocenić odpowiedzi studentów i “ręcznie” wprowadzić przyznane za nie punkty oraz komentarz zwrotny.

Formatka umożliwiająca wprowadzenie pytania zawiera następujące elementy: wybór kategorii[...]

Kopiuję Bazę Pytań do innego kursu

Jeśli w jednym ze swoich kursów na UPeL masz zgrupowane pytania testowe w bazie pytań możesz je wykorzystać w innym kursie. Aby przenieść pytania z jednego kursu do innego, możesz wykonać kopię zapasową bazy pytań.

W menu głównym kursu przejdź do zakładki Więcej, następnie do opcji Ponowne wykorzystanie kursu.

W dalszym kroku wybierz opcję[...]

Tworzę test i dodaję do niego pytania

W pierwszej kolejności utwórz kontener testowy, do którego będziesz dodawać pytania testowe dla swoich studentów. Na UPeL przejdź w tryb edycji, a następnie wybierz opcję Dodaj aktywność lub zasób.

Z listy wyświetlonych zasobów i aktywności wybierz TEST. Zwróć uwagę na to, że masz do wyboru Test i Test offline – to są dwie różne[...]

Dodaję pytania losowe w teście

Pytania losowe możesz dodać do kontenera testu. Aby skorzystać z tej funkcji, musisz w pierwszej kolejności stworzyć kategorie w bazie pytań i dołączyć do nich pytania.

Jeśli masz już pytania dołączone do kategorii, możesz przejść do edycji aktywności Test, a następnie wybrać opcję Pytania. | Z prawej strony ekranu znajdziesz opcję Dodaj, a po jej[...]

Mieszam kolejność pytań w teście

Aby każdy student rozwiązujący test otrzymał go w innym wariancie (czyli w sposób losowo wyświetlanej listy pytań), musisz zastosować odpowiednie ustawienie w aktywności test. Wejdź do edycji aktywności, przejdź do zakładki Pytania, a następnie kliknij opcję Losowa kolejność pytań, widoczną po prawej stronie ekranu nad listą wszystkich pytań dołączonych do konteneru testowego.

Opcja ta[...]

Test-samouczek: typowe ustawienia

Test-samouczek: typowe ustawienia

Jedną z aktywności, jaką proponuje nam UPeL jest Test (Quiz). Może służyć on np. jako narzędzie wspomagające uczenie, ułatwiać powtórkę materiału przez studenta i pomóc mu w samoocenie: czy udało się opanować dotychczasowy materiał? Test, który spełnia taką rolę nazwiemy samouczkiem. Poniżej kilka wskazówek dotyczących ustawień testów-samouczków.

 

Ustawienia sekcji “Ocena”

Ponieważ zależy[...]

Odpowiadam na pytania otwarte z załącznikiem

W teście, w pytaniu otwartym typu esej studenci mogą nie tylko dodawać tekstową odpowiedź, ale również dołączyć do niej załącznik. Może to być szczególnie przydatne, jeśli odpowiedź wymaga np. dołączenia narysowanego na kartce papieru wykresu, uproszczonej dokumentacji technicznej lub zrzutu ekranu z programu komputerowego.

Aby umożliwić studentom dodawanie załączników, przejdź do formatki pytania typu[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej