Artykuły
Mikropoświadczenia – czym są, komu służą, jaki jest ich cel?
Mikropoświadczenia (ang. microcredentials) to jeden z tematów, nad którym pracuje Komisja Europejska. Komisja wydała propozycję zaleceń dla Rad Ministrów państw członkowskich w tej sprawie. Uznaje się, że stanowią ważny czynnik w kształceniu ustawicznym i rozwoju zawodowym w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego.
Krótką definicję terminu znajdziemy w raporcie Komisji Europejskiej pt. A European approach to micro-credentials.
[...]UPeL 4.0 w AGH
W roku akademickim 2022/23 zajęcia prowadzone z wykorzystaniem Uczelnianej Platformy e-Learningowej, odbywają się na zaktualizowanej do najnowszej wersji (4.0) platformie. Aktualizacja oznacza:
nowy interfejs platformy, nową strukturę kursów, integrację wszystkich obszarów wydziałowych w jeden wspólny obszar, logowanie do UPEL jak do innych usług sieciowych AGH.Przygotowaliśmy nowe tutoriale, w których prezentujemy najważniejsze ustawienia Platformy, o których[...]
miniPrzewodnik studenta online 22/23
Początek studiów to zawsze dużo nowości – nowe zajęcia, nowi ludzie, nowi prowadzący czy nowe systemy. Dla tych wszystkich, którzy zaczynają swoją edukacyjną przygodę na naszej Uczelni przygotowaliśmy zaktualizowaną wersję miniPrzewodnik studenta online 22/23 na rok akademicki 2022/23. Witajcie na pokładzie!
Jesteśmy przekonani, że świat cyfrowych zasobów i narzędzi to dla Was chleb powszedni! Jednak może[...]
miniPrzewodnik dla dydaktyków 22/23
Nowy rok akademicki w obszarze platform e-learningowych i narzędzi wspierajacych dydaktykę to zawsze nowości i zmiany. W tym roku, z uwagi na dużą aktualizację Uczelnianej Platformy e-Learningowej oraz integrację obszarów wydziałowych w jeden wspólny obszar UPeL, zmiany są znaczące. Wszystko zebraliśmy w zaktualizowanej wersji miniPrzewodnik dla dydaktyków na rok akademicki 2022/23.
Przewodnik jest zarówno dla tych,[...]
Tydzień Otwartej Nauki 2022
W dniach 24-30.10.2022 obchodzić będziemy Międzynarodowy Tydzień Otwartej Nauki (Open Access Week). Tematem wiodącym tegorocznej edycji tygodnia jest Otwartość dla sprawiedliwości klimatycznej (Open for Climate Justice). Powiązany jest on ściśle z Open Climate Campaign.
Zaplanowaną na kolejne lata kampanię zainicjowały trzy organizacje Creative Commons, SPARC i EIFL. Wspierana jest przez granty Open Society Foundations[...]
UPeL 4.0 już jest!
W nadchodzącym roku akademickim 2022/23 zajęcia prowadzone z wykorzystaniem Uczelnianej Platformy e-Learningowej, będą się odbywać na zaktualizowanej do najnowszej wersji (4.0) platformie. Aktualizacja oznacza:
nowy interfejs platformy, nową strukturę kursów, integrację wszystkich obszarów wydziałowych w jeden wspólny obszar, logowanie do UPEL jak do innych usług sieciowych AGH.
Aktualna UPeL dostępna jest pod adresem: https://upel.agh.edu.pl. Logowanie odbywa sie[...]
Plan rozwojowy CeL na semestr zimowy 22/23
Dla CeLu wakacje to zawsze czas planowania. W rezultacie we wrześniu wracamy do Was z planem działań rozwojowych na cały semestr. A że lubimy sami się rozwijać i podejmować nowe wyzwania, to i w ofercie wydarzeń mamy kilka nowości.
Pierwszą nowością jest wprowadzenie szkoleń bazowych, które stanowią wstęp do dalszego rozwoju w 4 obszarach kompetencji:[...]
Raport z badań: e-learning w AGH 2021/22
Wraz z końcem roku akademickiego 2021/22, kontynuując tradycję zbierania opinii wśród społeczności AGH, zapytaliśmy naszych dydaktyków o ich doświadczenia w prowadzeniu zajęć w naszej Uczelni. Dziękujemy wszystkim, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami. Zebraliśmy dużo wartościowego feedbacku również na temat działalności CeLu. Na ich podstawie będziemy pracować nad usprawnieniami w procesie kształcenia, które jako[...]
Doskonałość Dydaktyczna
Ponad 900 tys. złotych na wzmocnienie dydaktyki w AGH – tyle wynosi wartość projektu w ramach Działania 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego, który będziemy realizować we współpracy z wieloma jednostkami Uczelni.
Celem projektu jest dalsze doskonalenie systemu jakości kształcenia, profesjonalizacja nauczycieli akademickich, rozwijanie innowacyjnych form kształcenia, rozwijanie dydaktyki przedmiotowej oraz wsparcie innowacyjnej infrastruktury dydaktycznej.
[...]Dzień dobry, co nowego na UPeL?
Zapraszamy na webinar “Dzień dobry, co nowego na UPeL?” o zmianach na Uczelnianej Platformie e-Learningowej. Po aktualizacji do wersji Moodle 4.0., czeka na niej dużo nowości.
Opowiemy o nowej strukturze kursów, nowym interfejsie i nawigacji. Przedstawimy najważniejsze zmiany i wytłumaczymy co zrobić z istniejącymi kursami w “starym” systemie. Pokażemy gdzie ukryły się znane i lubiane[...]

