ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

Doskonałość Dydaktyczna

Ponad 900 tys. złotych na wzmocnienie dydaktyki w AGH – tyle wynosi wartość projektu w ramach Działania 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego, który będziemy realizować we współpracy z wieloma jednostkami Uczelni.

Celem projektu jest dalsze doskonalenie systemu jakości kształcenia, profesjonalizacja nauczycieli akademickich, rozwijanie innowacyjnych form kształcenia, rozwijanie dydaktyki przedmiotowej oraz wsparcie innowacyjnej infrastruktury dydaktycznej.

[...]

Dzień dobry, co nowego na UPeL?

Zapraszamy na webinar “Dzień dobry, co nowego na UPeL?” o zmianach na Uczelnianej Platformie e-Learningowej. Po aktualizacji do wersji Moodle 4.0., czeka na niej dużo nowości.

Opowiemy o nowej strukturze kursów, nowym interfejsie i nawigacji. Przedstawimy najważniejsze zmiany i wytłumaczymy co zrobić z istniejącymi kursami w “starym” systemie. Pokażemy gdzie ukryły się znane i lubiane[...]

Cyfrowa rewolucja w kształceniu

[Artykuł ukazał się w marcowym numerze Biuletynu AGH, str. 31]

12 marca 2020 roku Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosiło zawieszenie zajęć dydaktycznych na uczelniach wyższych do 25 marca, ze względu na konieczność zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19. 23 marca zawieszenie zajęć stacjonarnych zostało przedłużone do 10 kwietnia, jednocześnie wprowadzony został obowiązek kształcenia zdalnego. Stan[...]

Studio webinarowe w pandemii

[Artykuł ukazał się w marcowym numerze Biuletynu AGH, str. 27]

Prowadzenie spotkań, wykładów czy warsztatów online dla nikogo w naszej uczelni nie jest już egzotyczną innowacją. Szczególnie po doświadczeniach prowadzenia zajęć w pandemii wiemy, że transmisję zajęć można przeprowadzić właściwie z dowolnego miejsca. Uczyliśmy siebie i innych z kuchni, balkonu, a nawet schowka. To awaryjne[...]

Meet-up. Miejsce wsparcia dydaktyków

Każdy z nas słyszał o szkoleniu albo o warsztatach, jako formach edukacji dorosłych. W pandemii oswoiliśmy również formuły webinarów oraz spotkań online. W Centrum e-Learningu do tego pakietu różnorodnych narzędzi do nauki i rozwoju, dodajemy jeszcze jedną formułę. Nazwaliśmy ją Meet Up, czyli po prostu Spotkanie.

Artykuł ukazał się w marcowym numerze Biuletynu[...]

Filozoficznie prowokująca rozmowa o dydaktyce

Zapraszamy do przeczytania wywiadu, w którym doktor Krystian Jobczyk z Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej AGH opowiada jak wdrożył innowacyjne podejście do nauczania przedmiotu “Teorie kategorii”, dla studentów II stopnia. Rozmawia Agnieszka Chrząszcz z Centrum e-Learningu.

Wywiad ukazał się w majowym numerze Biuletynu AGH, s. 43.

Agnieszka Chrząszcz: Panie doktorze, rozmawiamy[...]

VIII Konferencja eTEE

Już po raz ósmy spotkamy się na Konferencji eTEE e-Technologie w Kształceniu Inżynierów, tym razem na Politechnice Gdańskiej. Wydarzenie współorganizowane jest przez zespół Centrum Nowoczesnej Edukacji PG oraz Centrum e-Learningu AGH, możemy więc spodziewać się, poza bardzo ciekawym programem, wielu kreatywnych przestrzeni spotkań.

Zgłoszenia plakatów trwają do 30.06.22.

Program Ramowy Zobacz pełny program

27 września[...]

Przyjrzyj się refleksyjnie perfekcjonizmowi

Cześć. Mam na imię Krzysiek i jestem perfekcjonistą…Perfekcjonizm bywa dla mnie męczący, gdy chcę bardzo dokładnie posprzątać kuchnię. Bywa jednak, że ten sam perfekcjonizm jest dla mnie pozytywnie wciągający, a jednocześnie bardzo wartościowy i użyteczny, gdy sprawdzam prace moich uczniów (jestem nauczycielem matematyki), albo gdy montuję podcast “Dydaktyka na CeLowniku”.No i właśnie teraz[...]

Refleksja – przegląd materiałów

W czerwcu przyglądamy się refleksji w uczeniu się i nauczaniu. Refleksja jest jedną z kluczowych kompetencji studenta i nauczyciela – to umiejętność metapoznawcza (myślenie o myśleniu) połączona z kreatywnością i krytycznym myśleniem.

Pierwsze publikacje na temat refleksji w procesie uczenia pojawiły się już w latach 30 XX w. (John Dewey), a temat wciąż jest aktualny[...]

Refleksyjna praktyka w pigułce

Refleksja towarzyszy nam każdego dnia, w trakcie codziennych czynności i interakcji społecznych. Samoistnie nachodzące nas refleksje są częścią procesu uczenia. W procesie edukacyjnym i dydaktycznym praktyka refleksyjna to ważna umiejętność, a w kontekście idei life long learning, szybkich zmian technologicznych i społecznych staje się jedną z kluczowych kompetencji studenta i nauczyciela. 

Refleksyjna praktyka postrzegana jest najogólniej[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej