ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

Dydaktyka na Celowniku – podcasty w maju

W maju ruszył zupełnie nowy kanał komunikacji i uczenia się w Centrum e-Learningu, to jest podcast! Teraz możesz pogłówkować z nami, jadąc do pracy, podczas biegania lub kiedy robisz śniadanie. Szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce “podcast” albo na stronie Dydaktyki na Celowniku na platformach Anchor, Google Podcast i Apple Podcasts lub Spotify. Także wszędzie:)

Jeśli[...]

7 zasad feedbacku w dydaktyce

Feedback w dydaktyce to bardzo pojemny termin: może dotyczyć oceny końcowego egzaminu, ale również konsultacji projektu czy rozmowie ze studentem, który zmaga się z pracą dyplomową. Trudno więc do każdego przypadku zastosować ten sam model, spis reguł, instrukcję czy nawet złotą zasadę.

To, co jednak może nam pomóc to drogowskazy, kilka punktów orientacyjnych, które pozwolą[...]

E-podręcznik “Podstawy chemii nieorganicznej”

W bazie otwartych e-podręczników AGH można znaleźć już kolejny e-podręcznik z obszaru chemii. Tym razem zespół pracowników z Katedry Chemii i Korozji Metali Wydziału Odlewnictwa AGH – w składzie dr hab. Halina Krawiec, dr hab. Urszula Lelek-Borkowska, dr hab. inż. Maria Starowicz – opracował podręcznik “Podstawy chemii nieorganicznej – układ okresowy“.

Podręcznik obejmuje charakterystykę pierwiastków[...]

E-podręcznik “Geologia. Ziemia i procesy endogeniczne”

W repozytorium Open AGH e-podręczniki pojawiła się pierwsza publikacja w kategorii tematycznej geologia. Pracownicy Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska – Anna Waśkowska, Jan Golonka i Tadeusz Słomka – opracowali e-podręcznik Geologia. Ziemia i procesy endogeniczne.

Znajdziecie w nim omówienie podstawowych zagadnień wchodzących w zakres geologii – jednej z najważniejszych nauk o Ziemi – związanych[...]

Feedback – przegląd materiałów

Maj zagościł w Centrum e-Learningu z feedbackiem.

Przeglądaliśmy więc wszystkie półki w biurze, zaglądaliśmy do książek, przeszukaliśmy otchłanie Internetu, żeby wyselekcjonować dla Was najciekawsze treści:)

Zobacz materiały, które uznaliśmy za szczególnie wartościowe w naszym majowym przyglądaniu się informacji zwrotnej! Myślimy, że pozwolą Ci one również jeszcze bardziej skorzystać ze szkoleń, webinarów i meet-upów, które odbędą[...]

Dzień #5. O otwartości i zrównoważonym rozwoju

Wszystko, co dobre, szybko się kończy… choć może wcale nie musi się kończyć, ponieważ wyprawa do Norwegii była, jak wierzymy, początkiem wielowymiarowej współpracy z NTNU. My sami, potrzebujemy teraz czasu na refleksję po wyprawie, uporządkowanie notatek i plan wdrażania innowacji, które zaświtały nam w głowach.

Oczekujcie zatem naszych artykułów, spotkań, webinarów i szkoleń, które wyrosną[...]

Dzień #4. Powrót do przyszłości… kształcenia inżynierów

Możemy śmiało powiedzieć, że dzień czwarty był szczytowym punktem naszej norweskiej ekspedycji.

Zaczęliśmy od spotkania z zespołem jakości kształcenia, rozmawialiśmy o tym, jak powinna wyglądać edukacja inżynierów już w najbliższej przyszłości, widzieliśmy się z naszym norweskim bliźniakiem, czyli instytucją, która wspiera rozwój dydaktyczny nauczycieli, a na koniec oglądaliśmy imponujące studia webinarowe NTNU. Szczegóły poniżej!

W[...]

Dzień #3. Jak uratowaliśmy Trondheim przed powodzią

Trzeciego dnia pobytu na NTNU w Trondheim odwiedziliśmy dwa miejsca, pierwszym był Department of Teacher Education – miejsce, gdzie kształcą się przyszli nauczyciele szkół na wcześniejszych poziomach edukacji.

Następnie przenieśliśmy się na wydział humanistyczny na obrzeżach Trondheim, gdzie mieści się laboratorium VR naszych gospodarzy. A tam czekało na nas niemało wyzwań i doświadczeń.

Poniżej nasza[...]

H5P w WordPressie [przykładowe ćwiczenie]

[...]

Dzień #2. U źródeł norweskiej matematyki

Drugi dzień naszej wizyty odbył się w departamencie matematyki, gdzie powitał nasz szef jednostki Einar Ronquist. Dowiedzieliśmy się, że jednostka ta jest w rzeczywistości źródłem kształcenia matematyków nie tylko dla całej Uczelni, ale również nauczycieli matematyki na poziomie szkoły średniej w Norwegii.

Niezwykle ciekawe były opowieści o tym, jak motywować studentów do nauki matematyki, jak[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej