Artykuły
Webinar o testach offline na Moodle
Styczeń w kalendarzu akademickim to czas kolokwiów, zerówek i zbliżających się egzaminów. Dla studentów oznacza to wzmożony czas nauki, a dla prowadzących zajęcia układanie zestawów zadań, drukowanie/kserowanie, a następnie długie godziny spędzone nad sprawdzaniem rezultatów i raportowaniem ocen. A gdyby dało się prościej? Da się – dzięki wtyczce do platformy Moodle – Test offline.
Podczas[...]
Podsumowanie 2019 roku
Uczelnia pracuje nieco innym rytmem, akademickim, dzięki czemu nowy rok puka do nas dwukrotnie – w październiku i styczniu. O ile to pierwsze rozpoczęcie poprzedzone jest u nas bardzo intensywną pracą, aby dopiąć wszystko zanim studenci i wykładowcy rozpoczną zajęcia, to końcówka kalendarzowego roku jest spokojniejsza. Przez to jest to dobry czas na podsumowania –[...]
Rysowanie akademickie
“Widzenie i przetwarzanie obrazu zajmuje mózg w większym stopniu niż wszelkie inne znane funkcje, w tym język. Więcej neuronów w ludzkim mózgu odpowiada za widzenie niż za wszystkie inne wrażenia zmysłowe razem wzięte” dr. Leo Chulpa (cyt. za: Dan Roam “Pokaż, opowiedz, zainteresuj”).
Neurobiologia podpowiada nam, że jako ludzie jesteśmy szczególnie wyspecjalizowani w dziedzinie przetwarzania[...]
Ucz się i baw z e-Stories
Inspiratorka: Barbara Dulba (Studium Języków Obcych, AGH)
A gdyby tak nauka języka obcego na uczelni mogła jednocześnie być zabawą i uczeniem się? Żeby nie trzeba było rozwiązywać testów, uczyć się konstrukcji gramatycznych, nazw czasów, okresów warunkowych i strony biernej? Gdyby tak dało się to zapamiętać i zrozumieć, ale nie zapomnieć? Wishful thinking? Niekoniecznie.
O tym jak[...]
Studio webinarowe już otwarte!
Webinary robimy stale, bo lubimy i dużo się przy tym uczymy (najbliższy webinar już 12 grudnia). Nareszcie mamy miejsce dedykowane do tego, aby prowadzić webinar w większym komforcie i mniejszym stresie – nowo otwarte studio webinarowe.
Bo jak odbywało się to dotychczas? Z laptopem i słuchawkami pod ręką trzeba było znaleźć ciche miejsce, do tego[...]
Webinaroteka CeL-u
Webinaroteka – trudne słowo… ale jak już się je przeliteruje – WE-BI-NA-RO-TE-KA – to nawet wpada w ucho! Zdecydowaliśmy się uruchomić pierwszą webinarotekę Centrum e-Learningu AGH, w której udostępniliśmy nagrania czterech naszych otwartych webinarów zorganizowanych w zeszłym roku akademickim. Nowe nagrania webinarów będziemy sukcesywnie zamieszczać po zakończeniu kolejnych semestrów. Najbliższa porcja już w marcu 2020[...]
Wykorzystuj materiały!
Przygotowujesz prezentację i zastanawiasz się, czy możesz wykorzystać daną ilustrację, wykres lub rysunek? Jakie warunki musisz spełnić, aby skorzystać z niego i działać zgodnie z prawem? Jeśli nurtują Cię tego typu pytania, to nie przegap webinaru Karoliny Grodeckiej! Będziesz po nim spać spokojniej!
Dzięki zastosowaniu wiedzy z webinaru będziesz świadomie i bezpiecznie korzystał z dostępnych[...]
Jak wybudzić studentów z zimowego snu. Webinar
Już za tydzień, 19 listopada o godzinie 10:00, zapraszamy na kolejny webinar Centrum e-Learningu.
Rozwój technologii oraz powszechny dostęp do Internetu sprawiły, że posiadamy nowe metody i narzędzia, które pomogą wykładowcy zaangażować studentów. Dzięki nim jako nauczyciele wychodzimy też naprzeciw potrzebom nowego pokolenia na uczelni.
Ten webinar przedstawi kilka prostych interaktywnych narzędzi, które stanowią pomoc[...]
Szkolenia dla każdego!
Równo 50 lat temu w kosmos wystrzeliła rakieta “Apollo 11”. Zainspirowani tym przykładem w Centrum e-Learningu AGH również postanowiliśmy podjąć się eksploracji nowych światów i zaprosić na wybrane szkolenia również osoby, które nie pracują na co dzień na naszej Alma Mater, Akademii Górniczo-Hutniczej.
Także: “Dzień dobry świecie!”
Jesteśmy podekscytowani już na samą myśl o tym,[...]
Czy szkolenie z RODO musi być nudne?
Od wejścia w życie słynnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r oraz Ustawy z 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych minęło na tyle dużo czasu, że straszenie dorosłych RODO przestaje już działać. RODO nie przyszło i nas nie zjadło. Co jednak nie oznacza, że – jako pracownicy uczelni[...]