Co robimy

Podręcznik e-learningu dla nauczycieli

Podręcznik e-learningu dla nauczycieli

Jeśli czujesz, że chcesz zrobić coś więcej niż okazjonalna prezentacja w PowerPoint w swojej klasie to TACCLE jest publikacją dla ciebie. Zespół autorów (m.in. Jenny Hughes i Graham Attwell) przygotował fajny podręcznik z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi zarówno wykorzystania konkretnych narzędzi jak i rzeczywistych rezultatów i zastosowań w klasie. Możemy więc poczytać o technicznej stronie tworzenia np. podcastów, ale także dowiedzieć się, jakie są ich faktyczne zalety i możliwości wykorzystania w pracy z dziećmi w klasie (np. do wspierania pracy grupowej), do czego można podcast wykorzystać w szkole (np. ogłoszenia i wiadomości z życia szkoły dla rodziców, uczniów i nauczycieli) oraz skąd legalnie pobrać podkład muzyczny do wkomponowania w audycję. Na końcu rozdziału krótkie ćwiczenia i bogata bibliografia dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej. Dowiemy się zarówno o narzędziach ale przede wszystkim o praktycznych zastosowaniach i konsekwencjach dydaktycznych wprowadzenia danego rozwiązania. Jedynie rozdział drugi traktuje nieco bardziej teoretycznie o e-learningu, omawiając podstawowe zagadnienia – np sposoby oceniania – w sposób bardzo przystępny. Szkoda, że całość dostępna jedynie po angielsku bo zawiera dużą dawkę ciekawych, sprawdzonych i syntetycznie przedstawionych informacji i wskazówek.

Przewodnik można ściągnąć za darmo, po zalogowaniu się na stronie projektu Taccle (licencja CC BY NC SA 2.0).

2 thoughts on “Podręcznik e-learningu dla nauczycieli

  • 2 grudnia, 2009 o 1:59 pm
    Permalink

    Fajna sprawa z tym Taccle. Szkoda ze nie ma wersji polskojezycznej, obawiam sie ze ta bariera jezykowa bedzie na tyle duza aby polskie grono pedagogiczne zaczelo wdrazac Taccle w swojej pracy

    • 4 grudnia, 2009 o 11:00 am
      Permalink

      Niestety angielski jest językiem roboczym większości ciekawych inicjatyw. Ale ale – uczyć się można przez całe życie a na angielski nigdy za późno 😉 Zawsze też można zlecić uczniom co ciekawsze fragmenty do opracowania, to może być dla nich niezle wyzwanie – przygotować podręcznik dla własnych nauczycieli.

Dodaj komentarz