ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

UPeL_4.0

Kwestionariusz – zbieram i analizuję opinie studentów o zajęciach

Osoba prowadząca zajęcia i kurs na UPeL może przeanalizować oraz pobrać do pliku wyniki ankiety dot. oceny zajęć dydaktycznych realizowanej za pośrednictwem Kwestionariusza na UPeL (dowiedz się więcej nt. ustawienia aktywności Kwestionariusz oraz jak dołączać do niego pytania).

Jak to zrobić? Przejdź do aktywności Kwestionariusz, a następnie wybierz opcję Przeglądaj wszystkie odpowiedzi – znajdziesz ją w postaci żółtego przycisku[...]

Kwestionariusz – ustawiam aktywność do ewaluacji zajęć

Kwestionariusz może posłużyć ci jako narzędzie do sprawnej ewaluacji zajęć online. Daje on bowiem studentom możliwość udzielenia anonimowych informacji zwrotnych o zajęciach. Jako prowadzący możesz skorzystać z szerokiego wachlarza pytań ankietowych.

Zaletami kwestionariusza są m.in. szybki dostęp do wyników, generowana przez system analiza odpowiedzi oraz możliwość wielokrotnego użycia raz stworzonej ankiety. Kwestionariusz pozwoli ci szybko[...]

W trakcie tworzenia Kwestionariusza zwracam szczególną uwagę na…

W trakcie tworzenia i ustawiania kwestionariusza do oceny zajęć dydaktycznych warto zadbać o kilka rzeczy.

1.  W ogólnych ustawieniach kwestionariusza w opcji Opis nie zapomnij o sformułowaniu dla osób studiujących krótkiej instrukcji nt. ankiety, którą będą dla ciebie wypełniać.  Zadbaj o dobry tytuł  kwestionariusza,  podaj nazwę  zajęć, które podlegają ocenie, poinformuj o anonimowych odpowiedziach, szacowanym[...]

Kwestionariusz – dodaję pytania

Jako osoba prowadząca kurs utworzyłaś już w swoim kursie aktywność Kwestionariusz oraz skonfigurowałaś jego ustawienia główne. Teraz przyszedł czas na dodanie do niego pytań.

W menu głównym kwestionariusza przejdź do zakładki Pytania i sekcji Dodaj pytania. Wybierz typ pytania odpowiadający twoim aktualnym potrzebom i kliknij przycisk Dodaj wybrany typ zapytania.

 

Rodzaje pytań w[...]

Kwestionariusz – dodaję pytania z uwzględnieniem skali Osgooda

Do kwestionariusza możesz dodawać różnego rodzaju pytania. Do ewaluacji zajęć dydaktycznych z pewnością sprawdzą się pytania otwarte (dłuższa wypowiedź, pole tekstowe) – jeśli chcesz poznać opinie, postawy studentów i na ich podstawie modyfikować w przyszłości swój przedmiot i/lub warsztat dydaktyczny. Możesz również w ten sposób rozeznać trudności związane z uczeniem się, komunikacją i współpracą swoich[...]

Baza pytań

Baza pytań pozwala na:

gromadzenie pytań w obrębie kategorii/podkategorii (np. tematycznych lub wg skali trudności), eksport pytań do pliku, import z pliku, wygenerowanego w innym kursie prowadzącego.

Do bazy pytań możesz przejść na dwa sposoby:

Bezpośrednio ze strony głównej swojego kursu – w menu głównym kursu wybierz opcję Więcej, a następnie z rozwijalnej listy opcję[...]

Dodaję pytania przez Bazę Pytań

Do bazy pytań możesz przejść bezpośrednio ze strony głównej swojego kursu. W menu głównym kursu wybierz opcję Więcej, a następnie z rozwijalnej listy opcję Baza pytań.

 

Aby dodać nowe pytanie do bazy w pierwszej kolejności dopasuj lokalizację pytania do konkretnej kategorii pytań, a następnie kliknij przycisk Utwórz nowe pytanie.

 

System w[...]

Dodaję pytanie jedno- i wielokrotnego wyboru

Pytania typu Wybór wielokrotny pozwalają na tworzenie pytań zarówno  jedno-, jak i wielokrotnego wyboru. Dla tych pytań dobrze jest przygotować co najmniej cztery możliwe warianty odpowiedzi – im więcej możliwych odpowiedzi, tym lepiej dla wiarygodności pytania.

Formatka umożliwiająca wprowadzenie pytania zawiera następujące elementy: wybór kategorii w bazie pytań, do której pytanie zostanie przydzielone, nazwę i treść pytania, punktację za[...]

Dodaję pytanie typu prawda-fałsz

Ten typ pytania jest najprostszym. Warto pamietać tu o formułowaniu treści pytania jako opisu sytuacji, bądź tezy w kilku zdaniach, dodatkowo wzbogacając ją np. o grafikę.

 

Formatka umożliwiająca wprowadzenie pytania zawiera następujące elementy: kategoria w bazie pytań, do której pytanie zostanie przydzielone, nazwę i treść pytania, domyślną punktację, wskazanie czy wprowadzona powyżej treść pytania stanowi[...]

Dodaję pytanie typu dopasowanie

Pytania typu Dopasowanie pozwalają połączyć w pary słowa, zagadnienia, pojęcia, czy twierdzenia. Zwiększenie liczy par w pytaniu zwiększa poziom jego trudności.

Formatka umożliwiająca wprowadzenie pytania zawiera następujące elementy: wybór kategorii w bazie pytań, do której pytanie zostanie przydzielone, nazwę i treść pytania, domyślną punktację, możliwość ustawienia parametru rozmieszczającego losowo kolejność pytań, sekcję Odpowiedzi, w której[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej