ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

Dzień #1. Dzień dobry Trondheim!

Dzień #1. Dzień dobry Trondheim!

Nasze powitanie z Trondheim było doświadczeniem intrygującym i refleksyjnym, zwłaszcza dzięki osobie naszego przewodnika, nauczyciela akademickiego NTNU i wikinga w jednym, Robina Stockerta.

Oto miasto sięgające historią X wieku, pełne kolorowych drewnianych domków, fiordów, portów żeglarskich i rybackich, a zarazem techniczna stolica kraju.

Integracja uczelni i miasta NTNU i Trondheim[...]

CeL w Trondheim: Dziennik Podróży

Centrum e-Learningu zawitało w krainie Wikingów!

Stało się tak za sprawą projektu Go STEM! oraz współpracy z NTNU czyli norweskim uniwersytetem technicznym w Trondheim. Wizyta studyjna zaplanowana jest na pięć pracowitych dni, z których mamy zamiar przywieźć worek inspiracji i nowych rozwiązań dla naszej uczelni.

O tym, co porabiamy w Trondheim i czego się[...]

Rozmówki polsko-ukraińskie i polsko-rosyjskie

Mini-rozmówki polsko-ukraińskie wraz z wymową zostały opracowane na doraźne potrzeby zapewnienia komunikacji z osobami z Ukrainy przebywającymi w Polsce. Słowniczek został opracowany przez nauczycieli akademickich ze Studium Języków Obcych Akademii Górniczo-Hutniczej im. St. Staszica w Krakowie przy wsparciu i konsultacjach z pracownikami uczelni – rodzimymi użytkownikami języka ukraińskiego.

Opracowanie graficzne materiałów oraz nagranie i opracowanie[...]

Konkurs Notatki w Internecie – 23 edycja

Pamiętacie o naszym konkursie? Został jeszcze niespełna miesiąc! 

Trwa 23 edycja konkursu Notatki w Internecie skierowanego do studentów AGH oraz uczniów techników i liceów ogólnokształcących. To wyśmienita okazja do podjęcia wspólnej inicjatywy z młodymi, ciekawymi świata ludźmi. Zachęćcie ich do nakręcenia pod Waszą opieką filmu o tematyce naukowej i edukacyjnej z nauk przyrodniczych lub ścisłych.[...]

Open AGH e-podręczniki w Google Play

Już jest! Bezpłatna aplikacja Open AGH e-podręczniki czeka na Was w Google Play!

To dodatkowa, wygodna opcja korzystania z podręczników akademickich, których autorami są wykładowcy AGH. Dostępna bez rejestracji i bez reklam, za to z możliwością dodawania treści do ulubionych oraz tworzenia zakładek w miejscach, do których będziemy chcieli wrócić.

Dydaktycy i studenci oraz wszyscy,[...]

miniPrzewodnik dla dydaktyków

Wraz z początkiem tego roku akademickiego udostępniliśmy Wam miniPrzewodnik dla studentów o nauce zdalnej w naszej Uczelni. Początek kolejnego semestru przynosi drugą wersję tego przewodnika – tym razem dla naszych dydaktyków. Zarówno tych, którzy dopiero zaczynają u nas swoją karierę dydaktyczną – Witajcie na pokładzie! 🙂 – jak i wszystkich, którym mogą się przydać zebrane[...]

Niezbędnik wypoczynkowy

Praca przy pomocy tępej siekiery jest bardzo trudna i męcząca. Ostrzenie najważniejszego narzędzia, jakim pracujemy, mózgu, jest jednym z ważniejszych elementów pracowania. A jak naostrzyć mózg? Dając mu wypocząć, wyspać się i zregenerować. Przerwa semestralna jest ku temu dobrym pretekstem, bo nawet krótka regeneracja ale sensownie zaplanowana i powtarzana regularnie, potrafi zdziałać cuda.

Poniżej znajdziecie[...]

Otwarte kursy e-learningowe

W latach 2020-2021 powstały otwarte kursy e-learningowe dotyczące tematyki związanej z przedmiotami wykładanymi na Akademii Górniczo-Hutniczej. Dzięki wsparciu funduszy europejskich wykładowcy AGH mieli możliwość profesjonalnego zaprojektowania i stworzenia swoich autorskich kursów e-learningowych przy wsparciu zespołu metodycznego z Centrum e-Learningu AGH. W efekcie powstało trzynaście nowoczesnych, interaktywnych i rozbudowanych e-kursów, których pięć dostępnych jest już[...]

Edukacja spersonalizowana

Edukacja spersonalizowana to różne formy pracy 1 na 1, zwykle nauczycieli ze studentami. Może ona przyjąć zwłaszcza takie formy, jak mentoring czy tutoring.

Niekiedy będzie to superwizja np. kiedy mowa o współpracy pomiędzy dwójką nauczycieli, albo między nauczycielem a metodykiem nauczania. Innym razem, spotkamy się z coachingiem edukacyjnym, kiedy nauczyciel uczy studenta bardziej efektywnych metod[...]

CANVAS – narzędzie do rozwoju kompetencji cyfrowych

Rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich zyskał rozgłos za sprawą pandemii COVID-19. Pandemia wymusiła nauczanie zdalne, konfrontując biegłość cyfrową zarówno na poziomie indywidualnym, podczas codziennych wykładów i ćwiczeń online, ale także na poziomie całych instytucji: przygotowania pod względem infrastruktury, strategii i wsparcia.

W instytucjach szkolnictwa wyższego rozwój kompetencji cyfrowych jest niezwykle złożonym procesem zależnym od strategicznej[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej