Artykuły
UPeL: nowości w semestrze 2018/19
Wakacje to dla nas zawsze czas intensywnych przygotowań do nowego roku akademickiego. I jak co roku również w te wakacje zaktualizowaliśmy platformę UPeL. Od nowego roku będziemy pracować na najbardziej aktualnej wersji czyli 3.5 mając dostęp do kilku nowych funkcjonalności oraz jednej nowej wtyczki.
AKTUALIZACJA PLATFORMY I NOWE FUNKCJONALNOŚCI Przeszliśmy z Moodle 3.3 na Moodle 3.5.[...]
Kilka słów refleksji po Ideatorium’18
W dniach 26-27 czerwca 2018 na Uniwersytecie Gdańskim odbyła się VI edycja Konferencji Dydaktyki Akademickiej Ideatorium. Koniec roku akademickiego to czas przełomowy – z jednej strony domykamy mijający semestr, z drugiej zaś to dobry moment na autorefleksję, wnioski i otwarcie się na nowe, czyli snucie pierwszych planów na czas po 1 października. Ideatorium proponuje idealną[...]
MoodleMoot’18 – dlaczego warto?
Wszędzie dobrze, ale na MoodleMoot najlepiej. IX edycja Polskiego Moot’a (4-5 czerwiec 2018) miała w sobie wszystko to, co w takich wydarzeniach lubimy najbardziej. Z naszej perspektywy tegoroczny MoodleMoot chyba pod wszystkimi względami zdał konferencyjny egzamin na piątkę. A jeśli na piątkę to postanowiliśmy wymienić 5 powodów, dla których MoodleMoot co roku znajduje się na[...]
Prof. dr hab. inż. Jan Kusiak nagrodzony
Jest nam niezwykle miło poinformować, iż prof. dr hab. inż. Jan Kusiak – szef Centrum e-Learningu Akademii Górniczo Hutniczej – otrzymał nagrodę I stopnia w Konkursie o Nagrodę Imienia Profesora Władysława Taklińskiego przyznawaną w czerwcu 2018 roku.
To już XXXI edycja tego prestiżowego Konkursu, w ramach którego jury wyróżnia pracowników Akademii szczególnie zasłużonych w działalności[...]
Reforma prawa autorskiego – apel do europosłów
Od blisko dwóch lat trawają prace nad europejską reformą prawa autorskiego. Pomimo krytycznych głosów Rządu RP, ostatecznie polskie władze nie sprzeciwiły się wprowadzeniu zarówno filtrów cenzurujących internet czy tzw. podatkowi do linków. Centrum Cyfrowe w swoim komentarzu na blogu, pisze, że “wygrał polityczny konformizm i chęć działania po linii Komisji Europejskiej. Przegrały natomiast użytkownicy internetu, których prawa zostaną radykalnie ograniczone,[...]
Szkolenia dla pracowników i doktorantów – podsumowanie
2017/2018 to był bardzo pracowity rok i dla nas i dla uczestników naszych szkoleń. Kontynuowaliśmy najbardziej popularne szkolenia oraz zaproponowaliśmy nowe szkolenie online „Nie bój się i Moodle!”. Z ankiet wiemy, co zmienić i ulepszyć, zatem bierzemy się za planowanie i przygotowania do nowego roku.
W ramach podsumowania jak co roku przygotowaliśmy infografikę.
Wszystkim uczestnikom naszych[...]
Spotkania wydziałowe: spostrzeżenia i wnioski
Kolejny rok akademicki dobiega końca. Działo się sporo i zgromadziliśmy przez ten czas wiele ciekawych doświadczeń. W następnym wpisie dzielimy się osiągnięciami w zakresie zrealizowanych szkoleń przez nasze Centrum – warto spojrzeć na podsumowującą infografikę. Tym razem chcemy poświęcić dłuższą chwilę seminariom wydziałowym “Jak robić dobry e-learning”, które prowadziliśmy dla pracowników dydaktycznych naszej uczelni. Poniżej[...]
Po konferencji OE Global 2018
Kwiecień jak co roku był obfity w konferencje. Tym razem, zaraz po zakończeniu V konferencji eTEE, wyruszyliśmy w roli uczestników do kraju tulipanów, rowerów i wiatraków, aby przez 3 dni uczyć się, inspirować i dzielić swoim doświadczeniem podczas międzynarodowego corocznego spotkania praktyków i badaczy otwartej edukacji czyli konferencji Open Education Global. W edycji 2018 wzięło[...]
V konferencja eTEE za nami!
Wszystko, co dobre szybko się kończy 🙂 Z takim zdaniem 20 kwietnia zakończyliśmy już V konferencję „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” zorganizowaną wspólnie przez AGH i Politechnikę Gdańską. Ktoś mógłby pomyśleć, że jest to jedynie nasze osobiste, nieskromne wrażenie, któremu niekoniecznie musi być blisko do obiektywnej oceny. Dlatego też śpieszymy z wyjaśnieniem, iż tymi słowami żegnali[...]
List ws reformy prawa autorskiego
Z inicjatywy europejskiego stowarzyszenia COMMUNIA, wraz z ponad 50. instytucjami edukacyjnymi i kulturalnymi z całej Europy, Akademia Górniczo-Hutnicza wystosowała list do członków Komisji Europejskiej w sprawie nowej dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym, nad którą prace właśnie dobiegają końca. Rozwiązania, nad którymi pracują od kilkunastu miesięcy europosłowie, są niekorzystne dla prawa do informacji[...]

