Artykuły
I Kongres Kompetencji Cyfrowych
W dniach 14-15 marca 2018 roku z inicjatywy ogólnopolskiej społeczności profesjonalistów edukacji cyfrowej KOMET@ odbył się w Tarnowie I Kongres Kompetencji Cyfrowych. Gospodarzem wydarzenia było de facto Stowarzyszenie „MIASTA W INTERNECIE” – twórca projektu jakim jest właśnie KOMET@. Tak się złożyło, że data rozpoczęcia ogólnopolskiej debaty o stanie polskiej edukacji medialnej i cyfrowej miała potrójną[...]
Clickmeeting – warsztaty eTEE 2018
Obok warsztatów z gamifikacji zajęć, podczas konferencja eTEE 2018 odbędą się warsztaty na temat tworzenia angażujących zajęć online przy pomocy narzędzia do webinarów i wideokonferencji Clickmeeting. W trakcie warsztatów uczestnicy poznają oraz przetestują możliowści Clikmeetingu do organizacji synchronicznych spotkań ze studentami. Zastanowią się w jaki sposób wykorzystać funkcjonalności tj. tablica, ankieta, testy, film czy czat.
[...]Gamifikacja – warsztaty eTEE 2018
Konferencja eTEE 2018 to nie tylko inspiracje podczas sesji plenarnych i równoległych, ale także praca uczenie się i współpraca podczas warsztatów. W pierwszym dniu konferencji odbędą się warsztaty na temat gamifikacji zajęć na uczelni wyższej. W trakcie warsztatów uczestnicy dowiedzą się czym jest gamifikacja jako narzędzie, poznają przykłady zgamifikowanych kursów akademickich, ale przede wszystkim zaprojektują[...]
Notatki w Internecie po raz 20!
Zapraszamy studentów AGH oraz uczniów liceów i techników do wzięcia udziału w konkursie Notatki w Internecie.
Tegeoroczna edycja jest jubileuszowa! Konkurs obchodzi swoje 20 urodziny! Od 2008 roku formuła konkursu uległa lekkim przeobrażeniom, ale sama idea polegająca na tworzeniu i dzieleniu się zasobami edukacyjnymi z innymi pozostała bez zmian. Wzorem poprzedniej edycji i w tym[...]
Otwarte podręczniki na eTEE 2018
Sesję plenarną drugiego dnia konferencji eTEE poświęcimy otwartym cyfrowym podręcznikom. Podczas spotkania zaproszeni goście opowiedzą o swoich doświadczeniach dotyczących tworzenia i dzielenia się zasobami edukacyjnumi oraz odpowiedzą na kluczowe pytania dla zdefiniowania i zrozumienia roli otwartej edukacji.
Christopher Sweeney, Andrzej Pieńkowski z Fundacji Katalyst Education opowiedzą o tym jakie mechanizmy stworzono m.in. w projekcie otwartych[...]
Konferencja eTEE 2018 w Krakowie
Zapraszamy do wzięcia udziału w corocznej, V Konferencji Naukowej eTEE e-Technologie w Kształceniu Inżynierów, która tym razem odbędzie się w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w dniach 19-20 kwietnia 2018 roku.
Jak co roku naszym celem jest zintegrowanie środowiska pracowników naukowych i dydaktycznych uczelni technicznych wdrażających nowoczesne technologie w dydaktyce. Chcemy stworzyć przestrzeń do dyskusji, wymiany[...]
Komunikacja i dialog na eTEE 2018
W pierwszym dniu Konferencji eTEE prof. Anna Turula z Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie opowie o dialogu oraz roli technologii we wspieraniu komunikacji.
Oto co pisze o swoim wystąpieniu:
“Nowe technologie zastępują ludzi w wielu różnych dziedzinach życia, również tych, które jeszcze jakiś czas temu wydawały się naszą wyłączną domeną. Jest więc tylko kwestią[...]
iCub na konferencji eTEE 2018
Znacie iKubę? Jest nastolatkiem i całkiem sprawnie sobie radzi… jak na robota 😉
O iCubie opowiedzą w kwietniu na naszej konferencji eTEE jego (niejedyni) opiekunowie prof. Agnieszka Wykowska i prof. Giorgio Metta z Italian Institute of Technology w Genui.
Oprogramowanie i konstrukcja robota zostały opublikowane na licencji GPL. Autorzy opowiedzą jak decyzja o publikowaniu w[...]
Dydaktyczne seminaria wydziałowe
Terminy spotkań w ramach wydziałowych seminariów dydaktycznych organizowanych przez Pełnomocnika Rektora ds Jakości Kształcenia prof. dr hab. Jacka Tarasiuka w roku akademickim 2017/2018.
Seminarium prowadzą pracownicy Centrum e-Learningu AGH.
Spotkanie zatytułowane “Jak robić dobry e-learning” poświęcone jest podstawowym zagadnieniom związanym z wdrażaniem e-learningu i kształcenia mieszanego w AGH. Trwa ok. 60 minut, z czego 45[...]
Moodle 3.3 w AGH
Jak w każde wakacje, Uczelniana Platforma e-Learningowa (UPeL) została zaktualizowana. Przeszliśmy z Moodle 3.1 na Moodle 3.3. Po aktualizacji udostępnione zostały nowe funkcjonalności.
Poniżej zostały opisane wybrane elementy ważne/przydatne z perspektywy nauczyciela akademickiego.
Główne zmianySkórka “Boost” W najnowszej wersji udostępniona została nowa skórka (oparta o Bootstrap 4) zmieniająca podejście do nawigacji na platformie. Bloki[...]

