ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

Konferencja eTEE 2016 w AGH

Kwiecień 2016 w AGH zapowiada się jako miesiąc networkingu na skalę międzynarodową i międzyuczelnianą! Poza największą konferencją o otwartej edukacji, 11 kwietnia 2016 r. odbędzie się  konferencja eTEE – e-Technologie w Kształceniu Inżynierów.

To już trzecia edycja tej konferencji.  Osią tematyczną jest dyskusja poświęcona wykorzystaniu e-technologii w dydaktyce technicznej szkoły wyższej.  Wydarzenie zostało zainicjowane[...]

Webinar o otwartych zasobach edukacyjnych na uczelniach

Jak uatrakcyjnić wykład, prezentując ciekawy film bez konieczności jego samodzielnego nakręcenia? Otwarte Zasoby Edukacyjne są rozwiązaniem. Zapraszamy nauczycieli i nauczycielki akademickie do udziału w bezpłatnym webinarze na temat Otwartych Zasobów Edukacyjnych w kontekście specyfiki ich pracy.

Celem spotkania jest zdobycie umiejętności wyszukiwania i wykorzystania istniejących otwartych zasobów przydatnych dla nauczanego przedmiotu.

[...]

Konferencja OEC Global 2016 – nabór otwarty

W imieniu organizatorów, Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz Open Education Consortium, zapraszamy do udziału w wolnym naborze na prelegentów międzynarodowej konferencji Open Education Global, która odbędzie się w dniach 12-14 kwietnia 2016 roku w Krakowie.

Termin nadsyłania propozycji wystąpień – artykułów, plakatów, paneli dyskusyjnych i warsztatów: 16 listopada[...]

Czy da się zamienić wykład na e-learning?

Wykład jest wciąż najpopularniejszą metodą uczenia stosowaną w uczelniach. Jednak skoro życie w rozjazdach to domena zarówno studentów jak i wykładowców to wykorzystanie technologii mogłoby wesprzeć i jednych, i drugich – pozwolić na udział w zajęciach bez fizycznej obecności w sali wykładowej.

Naturalną konsekwencją byłoby zatem zastąpienie wykładów „w sali” filmami przekazującymi treść wykładu. Uważa się, że[...]

MOOC pod lupą – „Programming for Everybody”

Kilka miesięcy temu obiecałam, że na naszym blogu będą się pojawiać recenzję MOOCów, zatem najwyższy czas na drugą recenzję. Kurs, który tym razem realizowałam był dużo dłuższy (trwał 10 tygodni) i bardziej wymagający niż “Foundations of Psychology”, o którym możecie przeczytać w poprzednim wpisie.

Model

Kurs “Programming for Everybody”, o którym chce dzisiaj napisać dotyczy podstaw[...]

Strona instytucji na Facebooku i prywatność?

Fundacja Panoptykon rozpoczęła publikację poradnika na temat prywatności w sieci w 4 odcinkach. Każdy odcinek jest poświęcony innemu aspektowi naszej internetowej aktywności – ustawienia przeglądarki, wtyczki, Facebook, Google. Prosto i syntetycznie przeprowadzają przez kolejne obszary odzyskiwania kontroli nad swoim cyfrowym JA. Wszystkie bardzo polecamy tym bardziej, że są materiałem otwartym, dostępnym na licencji CC BY-SA.

[...]

Open Education Global w 2016 roku w Krakowie

W przyszłym roku najważniejsza konferencja poświęcona w całości tematyce otwartości – OPEN EDUCATION GLOBAL 2016 – odbędzie się u nas, w Krakowie, w AGH.

Choć ogłoszenie Call for Proposals planowane jest na sierpień wiemy już, iż motywem przewodnim wydarzenia będzie CONVERGENCE THROUGH COLLABORATION a kolejne sesje poświęcone będą współpracy, dzieleniu się najlepszymi praktykami i rezultatami[...]

Szkolenia w AGH – krótkie podsumowanie roku

Ten rok był dla nas bardzo ważny. Po pierwsze dlatego, że ilość osób, które uzyskały certyfikat przekroczyła 300, po drugie wystartowaliśmy z mocno rozbudowaną ofertą szkoleń dodatkowych. W tym roku po raz pierwszy można było wziąć udział w szkoleniach “Projektowanie ćwiczeń w kursach e-learningowych”, “Testy na platformie Moodle”, “Efektywne spotkania online”. Rozwinęliśmy także ofertę szkoleń[...]

Moodle 2.9 w AGH

Dziś ostatni dzień sesji, jutro zaczynają się w AGH letnie wakacje. Centrum e-Learningu nie zwalnia jednak tempa. Przed nami trzy intensywne miesiące. Poza przygotowaniami do nowego roku akademickiego i pracą nad nowymi szkoleniami dla pracowników i doktorantów, nasz dział techniczny przygotowuje się do wakacyjnych porządków w naszych serwisach. Jednym z najważniejszych zadań jest zaktualizowanie platform[...]

Jak wdrożyć e-portfolio: przewodnik dla nauczycieli

Jeśli planujesz wdrożenie e-portfolio w swojej instytucji lub chcesz zmienić własną praktykę pod kątem wykorzystania potencjału e-portfolio to przewodnik Europortfolio jest dla ciebie.

Przeprowadzimy cię przez cały cykl wdrożenia proponując adekwatne do twojego szkolnego kontekstu zasoby i przykłady. W Przewodniku na każdym etapie zwracamy uwagę na najważniejsze aspekty planowania i wdrażania, bez zbędnego teoretyzowania. Stawiamy na przykłady, ilustracje[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej