ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

e-Learning wsparciem dla szkoleń GOPR

Przez najbliższy rok CeL AGH będzie współpracować z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym w ramach projektu E-Learning skutecznym narzędziem podnoszenia kwalifikacji ratowników GOPR. Jako partner udostępniamy platformę Moodle oraz udzielamy wsparcia metodycznego i technicznego instruktorom GOPR, którzy przygotowują kursy online. W trakcie projektu to oni będą autorami treści i będą samodzielnie umieszczać kursy e-learningowe na platformie. Takie umiejętności[...]

Jak unikać naruszeń prawa autorskiego

Nauczyciele akademiccy prowadząc zajęcia na uczelni, na co dzień korzystają z materiałów autorstwa innych osób. Robią to w różnym stopniu i na różne sposoby, które mają wspólny cel: zwiększenie efektywności i atrakcyjności zajęć. Na wykładzie pokazują na przykład filmy ilustrujące ciekawa zjawiska, na zajęciach laboratoryjnych wyświetlają symulacje, dzięki którym studenci lepiej zrozumieją omawiany problem,[...]

Czy jesteś gotowy/a na e-portfolio?

Diagnozy nigdy nie są jednoznaczne. Pozwalają jednak wskazać trend czy kierunek zmian, sprawiają, że rzeczywistość staje się bardziej uporządkowana. Taki też jest cel “Mapy gotowości e-portfolio” opracowanej przez zespół Europortfolio – ułatwić refleksję nad aktualną praktyką, przemyśleć możliwe modyfikacje. Nawet, jeśli celem nie jest wdrożenie cyfrowych odznak czy e-portfolio w organizacji to analiza istniejących schematów działań,[...]

Rozpoczęcie MOOCa o e-portfolio

Europortfolio ma przyjemność ogłosić uruchomienie MOOCa “e-Portfolio” na platformie EMMA (European Multiple MOOC Aggregator).

Kurs rozpocznie się 15 czerwca i skierowany jest do wszystkich, którzy chcieliby dowiedzieć się o możliwościach wykorzystania e-portfolio w różnych kontekstach zawodowych i edukacyjnych.  Zapraszamy do wzięcia udziału w MOOCu szczególnie nauczycieli, uczniów i studentów, przedstawicieli pracodawców, władz oświatowych oraz organizacji[...]

Mahara: webinar o przyszłości

Kto: Kristina Hoeppner, Mahara Project Lead, Catalyst IT

Kiedy: 03 czerwca, godz. 10:00 (9:00 UK)

Rejestracja:  otwarta, udział bezpłatny

Podczas webinaru Kristina odsłoni długofalowe plany rozwoju Mahary i omówi nowe funkcjonalności dla wersji 15.10.

Nagranie spotkania dostępne w YouTube “What’s in the future of Mahara“

[...]

Webinary o OZE dla nauczycieli akademickich

W maju nauczyciele akademicy będą mieć okazję wziąć udział w cyklu 5 webinarów poświęconych otwartym zasobom edukacyjnym w kontekście specyfiki ich pracy. Webinary są organizowane przez Centrum Cyfrowe Projekt: Polska we współpracy z realizatorami międzynarodowego projektu LangOER finansowanego przez Komisję Europejską.

Spotkamy się (internetowo) pięć razy: 11 (poniedziałek), 12 (wtorek), 13 (środa), 19 (wtorek) oraz 25 (poniedziałek)[...]

Szkolenia dodatkowe z dydaktyki online

Zapraszamy serdecznie na dodatkowe szkolenia z zakresu dydaktyki akademickiej online. W tym semestrze jest jeszcze okazja wziąć udział w szkoleniach:

Projektowanie ćwiczeń w kursach e-learningowych Testy na platformie Moodle – szkolenie podstawowe Otwarte Zasoby Edukacyjne w praktyce nauczyciela akademickiego Open AGH e-podręczniki – tworzenie e-podręczników z gotowych modułów

Szkolenia są bezpłatne dla pracowników oraz doktorantów[...]

Ideatorium: Konferencja dydaktyki akademickiej

W dniach 9-10 kwietnia na Uniwersytecie Gdańskim odbędzie się IDEATORIUM czyli ogólnopolska konferencja będąca forum wymiany doświadczeń, pomysłów i poglądów dotyczących dydaktyki akademickiej. Konferencja jest adresowana do nauczycieli akademickich (w tym także doktorantów) oraz wszystkich osób zainteresowanych problemem poprawy jakości dydaktyki akademickiej.

Podczas Ideatorium każdy z uczestników może zaprezentować swoje plany, przemyślenia lub sprawdzone metody stosowane podczas[...]

Nowoczesna dydaktyka akademicka. Kto Kogo Uczy?

Nowoczesna dydaktyka akademicka. Kto kogo uczy? autorstwa dr Błażeja Sajduka to przegląd metod, podejść, porad, narzędzi i zasobów składających się na warsztat nowoczesnego dydaktyka. W zasadzie w każdej części książki znajdują się treści bliskie temu w jaki sposób pracujemy w Centrum, jak szkolimy i jaką wizję kształcenia wspomaganego TIK przekazujemy pracownikom naukowo-dydaktycznym w AGH.

Gdybym miała[...]

Możesz skserować materiały dla studentów.

Od dziś przez kolejne pięć dni lutego (23-27.02) na całym świecie obchodzimy Tydzień Dozwolonego Użytku. To już trzecie po Tygodniu Otwartej Edukacji (który będziemy obchodzić za miesiąc) czy Tygodniu Otwartej Nauki, globalne wydarzenie, które ma na celu przypominać i edukować na temat swobód gwarantowanych przez prawo autorskie.

Rozmowy z pracownikami naukowo-dydaktycznymi oraz doktorantami pokazują, że[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej