Artykuły
VR/AR W UCZELNI TECHNICZNEJ:
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie: Obsługa pracowni VR i szkolenia dla pracowników oraz Zakup licencji wraz z certyfikatami dostępu do biblioteki modułów VR Unity.
Podjęte działania: przeprowadzenie 4 cykli szkoleniowych w terminach 17.04, 29.05. 23.06. 07.07.2023 w pracowni EduVRLab z zakresu wykorzystania[...]
Studia przypadków i dobre praktyki STEM
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie:
Rozbudowa OPEN AGH o studia przypadków i dobre praktyki dydaktyczne STEM.
Podjęte działania: opracowanie wzoru opisu przypadku oraz wzoru opisu metody dydaktycznej. Opracowanie 22 studiów przypadków wdrożeń konkretnych metod dydaktycznych stosowanych przez prac. nauk-dyd. w zajęciach o[...]
Rozwój kompetencji
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie: Warsztaty mentorskie dla kadry dydaktycznej oraz kadry wspierającej dydaktykę dotyczącej pracy z talentami.
W wyniku przeprowadzenia procedury przetargowej została wyłoniona firma The Shift House sp.z.o.o., z którą została podpisana umowa KC-ZP.272-134/23. Zakupiono testy CliftonStrenghts do szacowania potencjału[...]
Potrzeby rozwojowe
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”,numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie:Rozbudowa systemu badania potrzeb rozwojowych i luk kompetencyjnych: opracowanie i weryfikacja narzędzi badawczych, wdrożenie. Opracowanie narzędzi badawczych do ewaluacji rozwoju kompetencji i wdrożenie ich w istniejące procesy zapewnienia jakości kształcenia umożliwi monitorowanie postępów i zapewni wysoką jakość procesów rozwojowych.
[...]Badanie kształcenia
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie: Opracowanie założeń do systemu analityki kształcenia.
Podjęte działania: Powołanie interdyscylinarnego zespołu (prac. nauk.-dyd. i specjaliści admi.). Przeprowadzenie kompleksowej kwerendy systemów informatycznych gromadzących dane istotne z punktu widzenia poprawy jakości kształcenia. Zidentyfikowanie i sklasyfikowanie danych gromadzonych[...]
Matematyczno-logiczne Kółko Graniaste – eMiL
Wystartowała kolejna, już XXXI edycja Wirtualnego Kółka Graniastego, w którym uczniowie starszych klas szkół podstawowych oraz szkół średnich rozwiązują razem z nauczycielem, pasjonatem matematyki: kryptogramy, łamigłówki matematyczne i dyskutują o poważnych problemach logicznych. Kółko wpisuje się w szerszą współpracę Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie ze szkołami, w tzw. „Rok Zerowy”, którego celem jest lepsze przygotowanie kandydatów[...]
miniPrzewodnik dydaktyka i dydaktyczki 23/24
Nowy rok akademicki w obszarze platform e-learningowych i narzędzi wspierajacych dydaktykę to zawsze nowości i zmiany. W tym roku, AGH zrezygnowała z usługi Clickmeeting (Virtual Class). Zaktalizowaliśmy także UPeL do wersji 4.2. Wszystko zebraliśmy w zaktualizowanej wersji miniPrzewodnik dla dydaktyków i dydaktyczek na rok akademicki 2023/24.
Przewodnik jest zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają u[...]
miniPrzewodnik osoby studiującej online 23/24
Inauguracja 105. roku akademickiego już za nami. A my w ślad za nią przygotowaliśmy zaktualizowaną wersję miniPrzewodnika osoby studiującej online na rozpoczęty rok 23/24 . Witajcie na pokładzie!
Nadal jesteśmy przekonani, że świat techonologii to dla Was bułka z masłem! Mimo tego, dmuchamy na zimne i, aby nic Was nie zaskoczyło, oddajemy w Wasze ręce ten[...]
Nagrania z Konferencji eTEE 2023
Miesiąc po IX Konferencji e-Technologie w Kształceniu Inżynierów, wciąż żywo wspominamy ten piękny czas. Wybitni goście, ogromna dawka wiedzy i serdeczności. W tym roku, w Krakowie, rozmawialiśmy o rozwoju dydaktyki przy wsparciu technologii oraz o kompetencjach miękkich, których AI wciąż nie potrafi zastąpić. Więcej o tematach przewodnich przeczytacie w artykule Agnieszki Chrząszcz IX KONFERENCJA ETEE[...]
Jakość kształcenia po szwedzku
Podczas spotkań i warsztatów, w których braliśmy udział w ramach wizyty studyjnej do Luleå Technical University (LTU) szczególnie dopytywaliśmy o organizację systemu zapewniania i poprawy jakości kształcenia w LTU.
AGH i LTU nieznacznie różni wielkość (LTU: ok. 17000 osób studiujących, ok. 1800 osób pracujących), ale przede wszystkim struktura organizacyjna (2 wydziały: Nauk Humanistycznych i Społecznych[...]

