pandemia
Cyfrowa rewolucja w kształceniu
[Artykuł ukazał się w marcowym numerze Biuletynu AGH, str. 31]
12 marca 2020 roku Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosiło zawieszenie zajęć dydaktycznych na uczelniach wyższych do 25 marca, ze względu na konieczność zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19. 23 marca zawieszenie zajęć stacjonarnych zostało przedłużone do 10 kwietnia, jednocześnie wprowadzony został obowiązek kształcenia zdalnego. Stan[...]
Studio webinarowe w pandemii
[Artykuł ukazał się w marcowym numerze Biuletynu AGH, str. 27]
Prowadzenie spotkań, wykładów czy warsztatów online dla nikogo w naszej uczelni nie jest już egzotyczną innowacją. Szczególnie po doświadczeniach prowadzenia zajęć w pandemii wiemy, że transmisję zajęć można przeprowadzić właściwie z dowolnego miejsca. Uczyliśmy siebie i innych z kuchni, balkonu, a nawet schowka. To awaryjne[...]
Gotowość cyfrowa
Po dwóch latach intensywnego podnoszenia kwalifikacji w obrębie technologii cyfrowych w edukacji przyszedł czas na refleksję. W czym już czuje się biegle? Jakie cyfrowe kompetencje dydaktyka potrzebuję jeszcze rozwinąć? Te i inne pytania zadaliśmy nauczycielom akademickim w badaniach przeprowadzonych w Polsce, Serbii i Słowenii w ramach projektu StudES.
Celem badania było zebranie informacji o tym[...]
Zarządzenie ws. zajęć zdalnych
Opublikowane 13.09.2021 Zarządzenie 52/2021 JM Rektora reguluje zasady prowadzenia zajęć oraz przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w Akademii Górniczo-Hutniczej.
Formularz zgłoszenia zajęć Załącznik 1
Wersja edytowalna Załącznika 1
Oświadczenie studenta Załącznik 2
[...]Zajęcia zdalne: wyjaśnienie
Krótko o tym jak w praktyce interpretować różne przepisy dotyczące zajęć zdalnych. Przygotowane we współpracy z Prorektorem ds. Kształcenia oraz Centrum Organizacji Kształcenia.
1. Zgodnie z nowym rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2020, na czas trwania pandemii:
zajęcia na studiach mogą być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na[...]Lekcje z czasów pandemii: Ocena rówieśnicza
Inspirator: dr hab. inż. Bartosz Mindur, prof. AGH
Pandemia – nie skłamię, jeśli powiem, że to najgorętszy temat sezonu. I nie ma co do tego wątpliwości – był to, a może i wciąż jest – czas trudny. Ale jak z każdego trudnego doświadczenia, warto i z tego wyciągnąć jak najwięcej lekcji – na przyszłość. Jakie[...]
E-Learning w AGH w obliczu pandemii
Od marca 2020 nasza uczelnia przeszła w niespotykany dotąd tryb pracy. Wszyscy zderzyliśmy się z niewidzialnym wrogiem, który pomieszał nam szyki i zmusił do zmiany dotychczasowych standardów w pracy ze studentami. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu od środka – nastrojom, obawom, oczekiwaniom i zmianom trybu pracy całej społeczności akademickiej.
E-Learning z dnia na dzień stał się[...]
Zapraszamy na mini e-TEE online
Nic nie osłodzi żalu z powodu odwołania corocznej Konferencji e-TEE e-Technologie w Kształceniu Inżynierów, ale może mini-konferencja online chociaż trochę zrekompensuje nam brak możliwości uczestniczenia w krakowskim spotkaniu.
Spotkamy się 24. września 2020. Zaczynamy o godz. 9:00. Uczestnictwo w wydarzeniu jest otwarte, darmowe. Wystarczy skorzystać z linku do rejestracji poniżej.
Zapisujesz się od razu na[...]
Prowadzenie zajęć online – kwestie formalne
Przygotowaliśmy wraz z Centrum Organizacji Kształcenia AGH odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Was pytania dotyczące kwestii formalnych i organizacyjnych.
Jutro prowadzę wykład wg harmonogramu. Czy muszę go poprowadzić online?Zachowajmy spokój. Warto taki zajęcia zaplanować i zorganizować z wyprzedzeniem, aby nie doprowadzać do sytuacji, w której student będzie zaskakiwany informacjami o prowadzonych zdalnie zajęciach albo[...]
Raportowanie zajęć online
Nauczyciel realizujący zajęcia online (niezależnie od trybu) jest zobowiązany wykazać, że zajęcia takie się odbyły. Monitorowanie i raportowanie realizacji zajęć online ma na celu ograniczenie konieczności odrabiania zajęć i daleko idących zmian w organizacji roku akademickiego 2019/2020 oraz umożliwienie i ułatwienie rozliczenia obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich, w szczególności w zakresie realizacji pensum.
Zajęcia prowadzone[...]