ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

pandemia

Cyfrowa rewolucja w kształceniu

[Artykuł ukazał się w marcowym numerze Biuletynu AGH, str. 31]

12 marca 2020 roku Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosiło zawieszenie zajęć dydaktycznych na uczelniach wyższych do 25 marca, ze względu na konieczność zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19. 23 marca zawieszenie zajęć stacjonarnych zostało przedłużone do 10 kwietnia, jednocześnie wprowadzony został obowiązek kształcenia zdalnego. Stan[...]

Studio webinarowe w pandemii

[Artykuł ukazał się w marcowym numerze Biuletynu AGH, str. 27]

Prowadzenie spotkań, wykładów czy warsztatów online dla nikogo w naszej uczelni nie jest już egzotyczną innowacją. Szczególnie po doświadczeniach prowadzenia zajęć w pandemii wiemy, że transmisję zajęć można przeprowadzić właściwie z dowolnego miejsca. Uczyliśmy siebie i innych z kuchni, balkonu, a nawet schowka. To awaryjne[...]

Gotowość cyfrowa

Po dwóch latach intensywnego podnoszenia kwalifikacji w obrębie technologii cyfrowych w edukacji przyszedł czas na refleksję. W czym już czuje się biegle? Jakie cyfrowe kompetencje dydaktyka potrzebuję jeszcze rozwinąć? Te i inne pytania zadaliśmy nauczycielom akademickim w badaniach przeprowadzonych w Polsce, Serbii i Słowenii w ramach projektu StudES.

Celem badania było zebranie informacji o tym[...]

Zarządzenie ws. zajęć zdalnych

Opublikowane 13.09.2021 Zarządzenie 52/2021 JM Rektora reguluje zasady prowadzenia zajęć oraz przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w Akademii Górniczo-Hutniczej.

Formularz zgłoszenia zajęć Załącznik 1

Wersja edytowalna Załącznika 1

Oświadczenie studenta Załącznik 2

[...]

Zajęcia zdalne: wyjaśnienie

Krótko o tym jak w praktyce interpretować różne przepisy dotyczące zajęć zdalnych. Przygotowane we współpracy z Prorektorem ds. Kształcenia oraz Centrum Organizacji Kształcenia.

1. Zgodnie z nowym rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2020, na czas trwania pandemii:

zajęcia na studiach mogą być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na[...]

Lekcje z czasów pandemii: Ocena rówieśnicza

Inspirator: dr hab. inż. Bartosz Mindur, prof. AGH

 

Pandemia – nie skłamię, jeśli powiem, że to najgorętszy temat sezonu. I nie ma co do tego wątpliwości – był to, a może i wciąż jest – czas trudny. Ale jak z każdego trudnego doświadczenia, warto i z tego wyciągnąć jak najwięcej lekcji – na przyszłość. Jakie[...]

E-Learning w AGH w obliczu pandemii

Od marca 2020 nasza uczelnia przeszła w niespotykany dotąd tryb pracy. Wszyscy zderzyliśmy się z niewidzialnym wrogiem, który pomieszał nam szyki i zmusił do zmiany dotychczasowych standardów w pracy ze studentami. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu od środka – nastrojom, obawom, oczekiwaniom i zmianom trybu pracy całej społeczności akademickiej.

E-Learning z dnia na dzień stał się[...]

Zapraszamy na mini e-TEE online

Nic nie osłodzi żalu z powodu odwołania corocznej Konferencji e-TEE e-Technologie w Kształceniu Inżynierów, ale może mini-konferencja online chociaż trochę zrekompensuje nam brak możliwości uczestniczenia w krakowskim spotkaniu.

Spotkamy się 24. września 2020. Zaczynamy o godz. 9:00. Uczestnictwo w wydarzeniu jest otwarte, darmowe. Wystarczy skorzystać z linku do rejestracji poniżej.

Zapisujesz się od razu na[...]

Prowadzenie zajęć online – kwestie formalne

Przygotowaliśmy wraz z Centrum Organizacji Kształcenia AGH odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Was pytania dotyczące kwestii formalnych i organizacyjnych.

Jutro prowadzę wykład wg harmonogramu. Czy muszę go poprowadzić online?

Zachowajmy spokój. Warto taki zajęcia zaplanować i zorganizować z wyprzedzeniem, aby nie doprowadzać do sytuacji, w której student będzie zaskakiwany informacjami o prowadzonych zdalnie zajęciach albo[...]

Raportowanie zajęć online

Nauczyciel realizujący zajęcia online (niezależnie od trybu) jest zobowiązany wykazać, że zajęcia takie się odbyły. Monitorowanie i raportowanie realizacji zajęć online ma na celu ograniczenie konieczności odrabiania zajęć i daleko idących zmian w organizacji roku akademickiego 2019/2020 oraz umożliwienie i ułatwienie rozliczenia obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich, w szczególności w zakresie realizacji pensum.

Zajęcia prowadzone[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej