Artykuły
Ściągawka z Hortona: sposoby na e-learning
Co właściwie można robić w e-learningu? To pytanie mogło nasunąć nam się już po stokroć, odkąd zdalne nauczanie stało się jedynym dostępnym rozwiązaniem. Czy moja pomysłowość ma być teraz związana do przesyłania materiałów, oceny zadań i żmudnego układania testów online?
William Horton, specjalista w dziedzinie e-learningu, napisał kiedyś bardzo obszerną książkę E-learning by design, w[...]
Problem-Based Learning
Problem-Based Learning (PBL)
Problem-Based Learning jest jedną z metod kształcenia polegającą na skonfrontowaniu studentów z konkretnymi sytuacjami problemowymi związanymi z ich przyszłym życiem zawodowym oraz społecznym, przy jednoczesnym poszerzaniu i zdobywaniu nowej wiedzy.
Do czego przydatny jest PBL?
PBL pomaga studentowi w :
zdobywaniu praktycznych umiejętności potrzebnych do rozwiązania danego problemu, trenowaniu samodzielnego[...]Tydzień Otwartej Edukacji
Jak co roku Open Education Global organizuje Tydzień Otwartej Edukacji – wiosenne spotkania dla wszystkich edukatorów, którym idea otwartych zasobów, podręczników czy kursów, jest wyjątkowo bliska. Darmowe, otwarte dla wszystkich wydarzenia trwają od 1 do 5 marca, przez całą dobę i w różnych strefach czasowych.
Centrum e-Learningu zaprasza na otwarte szkolenie OZE Rentgen >> zapisy
[...]e-Podręcznik “Podstawy chemii polimerów”
e-Podręcznik OPEN AGH Podstawy chemii polimerów przygotowany został przez zespół autorów z Wydziału Odlewnictwa AGH: prof. dr hab. Edytę Proniewicz, dr hab. Halinę Krawiec, dr hab. inż. Marię Starowicz, dr hab. Urszulę Lelek-Borkowską oraz dr Dominikę Święch. e-Podręcznik składa się z 13 modułów i obejmuje podstawowe zagadnienia chemii polimerów:
1. Wprowadzenie do chemii polimerów 2.[...]
Otwarty e-podręcznik “Komunikacja społeczna”
Nasza platforma OPEN AGH e-podręczniki wzbogaciła się o pierwszą pozycję z dziedziny nauk humanistycznych i społecznych. Zespół wykładowców Wydziału Humanistycznego AGH opracował e-podręcznik Komunikacja społeczna, obejmujący 8 dużych działów kompleksowo traktujących komunikację społeczną – od komunikacji interpersonalnej po komunikację z chatbotami! Znajdziecie tu omówienie zjawisk i problemów dot. różnych aspektów komunikowania społecznego: interpersonalnego, w organizacji, medialnego, wizualnego,[...]
Otwarty kurs: Elementy geofizyki ogólnej
Co mają wspólnego Tom i Jerry z misjami satelitarnymi badającymi pole siły ciężkości Ziemi? Wariacja czy anomalia siły ciężkości? Co to są undulacje? Dipol ekscentryczny? Monopol magnetyczny? Jeśli te i wiele innych pytań z zakresu geofizyki ogólnej zaprzątają Wam głowę, zajrzyjcie koniecznie do najnowszego kursu na Open AGH Otwarte Zasoby. Jeśli jako akademicy szukacie inspiracji[...]Podpokoje w MS Teams
Jedna z najbardziej oczekiwanych funkcji w aplikacji Microsoft Teams jest już dostępna!
Breakout rooms czyli podpokoje/osobne pokoje to idealny sposób na podzielenie uczestników lekcji na mniejsze podgrupy i przydzielenie im zadań zespołowych – jak w tradycyjnej sytuacji szkoleniowej.
Mogą one być wykorzystywane do burzy mózgów, dyskusji czy prac projektowych. Mogą też służyć do spotkania 1:1[...]
Otwarty kurs: Smart City Smart Community
Kurs prezentuje koncepcję smart city oraz strategie i praktyki związane z kształtowaniem tego środowiska życia w ramach koncepcji smart community.
W ramach wykładu wprowadzającego wdrożono perspektywę socjo-technologiczną: traktując współczesne miasta jako maszyny społeczne, zdefiniowano smart city i wskazano aktorów pozaspołecznych (ICT) w kreowaniu koncepcji smart city. Przedstawiono tu również miasto jako żywe laboratorium – prezentując[...]
Otwarty kurs: Inżynieria materiałowa
Kurs zawiera podstawowe informacje związane z wybranymi metodami i procesami stosowanymi w inżynierii materiałowej. Składa się z sześciu modułów. Każdy moduł zawiera część teoretyczną – wprowadzenie do zagadnienia podsumowane testem oraz praktyczną – zadanie czy problem do rozwiązania w oparciu o filmowy instruktaż i instrukcję.
Moduły:
1. Spektroskopia IR
2. Spektrofotometria UV-Vis
3. Metody analizy[...]
Laur Dydaktyka AGH
Nie ma większego wyróżnienia dla nauczyciela niż to otrzymane od studentów URSS AGH – Uczelniana Rada Samorządu Studentów AGH. Gratulujemy wszystkim nagrodzonym i nominowanym!!!
Radość nasza jest tym większa, że wśród laureatów i wyróżnionych są osoby, z którymi mamy zaszczyt pracować nad lepszą dydaktyką od dawna:
Pani Barbara Dulba, autorka rewolucyjnych eStories https://open.agh.edu.pl/zasob/e-stories/ Pan Bartosz Mindur,[...]