Artykuły
H5P – przegląd interaktywnych treści!
Po aktualizacji Moodle do wersji 3.9 zostaliśmy obdarowani nowymi możliwościami w ramach Uczelnianej Platformy e-Learningowej (UPeL). Wszystko za sprawą aktywności H5P, która umożliwia projektowanie wielu atrakcyjnych wizualnie i przede wszystkim interaktywnych materiałów edukacyjnych. Nie trzeba być programistą:)
H5P (inaczej HTML5) to narzędzie typu open source (otwarta licencja) i teraz można z niego korzystać na UPeL[...]
Apel KRASP-RGNiSW-PAN-PSRP-KRD
Wspólny Apel KRASP-RGNiSW-PAN-PSRP-KRD w sprawie wyroku TK[...]Seminarium eSLP
Zapraszam do wzięcia udziału w seminarium “Good practices and the action plan for blended learning programmes”, które odbędzie się online w dniach 5-6.11.2020 w godz. 10:00-13:00. Spotkanie odbywa się w ramach projektu eSLP Short Learning Programmes
Seminarium skierowane jest do wszystkich osób zaangażowanych w tworzenie programów studiów, opracowywanie strategicznych planów kształcenia na wydziałach oraz projektowanie[...]
Łap cyfrową równowagę (tips&tricks)
23. października 2020 spotkaliśmy się online z grupą dydaktyków AGH na piątym już wydarzeniu z cyklu MeetUp dydaktyczny. Tym razem naszym tematem była cyfrowa równowaga, lub inaczej digital wellbeing.
Dobrostan cyfrowy to stan, w którym nasza relacja z technologiami (zwłaszcza mobilnymi jak: laptopy, smartfony czy tablety) wspiera nasz rozwój, zdrowie emocjonalne i fizyczne, pomaga nam[...]
Nowości i pro-tipy: Wirtualna Klasa na UPeL
1. Zapraszanie osób spoza AGH W przypadku gdy prowadzącym wykład jest osoba spoza AGH w utworzonym spotkaniu można zaprosić osoby. W zależności od wybranej autoryzacji (na etapie zakładania pokoju) system wysyła link z hasłem / tokenem na podany adres. Zapraszanie działa tylko w trybie webinaru.
2. Przydzielanie plików prezenterom Pliki dostępne są tylko[...]
Zajęcia zdalne: wyjaśnienie
Krótko o tym jak w praktyce interpretować różne przepisy dotyczące zajęć zdalnych. Przygotowane we współpracy z Prorektorem ds. Kształcenia oraz Centrum Organizacji Kształcenia.
1. Zgodnie z nowym rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2020, na czas trwania pandemii:
zajęcia na studiach mogą być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na[...]UPeL i MS Teams na jednym wykładzie? To możliwe!
Inspirator: dr hab. inż. Bartosz Mindur, prof. AGH (Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej)
Coraz więcej dydaktyków dostrzega wartość w rozszerzaniu swoich kursów o elementy online – wielu decyduje się na całkowitą zamianę swoich tradycyjnych zajęć na tryb zdalny, a wszyscy – chcąc nie chcąc – spędziliśmy w sieci całą pandemię. Nikomu nie jest już obca Uczelniana Platforma e–Learningowa – UPeL. Zadania, testy, webinary, lekcje, sprawdzanie obecności – mnogość funkcji i[...]
Mapa dydaktycznej podróży z CeL!
Za moment już październik, a wraz z nim, powitamy nowy rok akademicki 2020/21! W Centrum e-Learningu, w odpowiedzi na badania i rozmowy z dydaktykami AGH, opracowaliśmy plan szkoleniowej podróży przez najbliższe dwa semestry. Mamy masę pomysłów, bierz więc do ręki mapę i wsiadaj z nami do dydaktycznej rakiety!
Kliknij na obrazek, aby wyświetlić pełny widok:
[...]Lekcje z czasów pandemii: Ocena rówieśnicza
Inspirator: dr hab. inż. Bartosz Mindur, prof. AGH
Pandemia – nie skłamię, jeśli powiem, że to najgorętszy temat sezonu. I nie ma co do tego wątpliwości – był to, a może i wciąż jest – czas trudny. Ale jak z każdego trudnego doświadczenia, warto i z tego wyciągnąć jak najwięcej lekcji – na przyszłość. Jakie[...]
E-Learning w AGH w obliczu pandemii
Od marca 2020 nasza uczelnia przeszła w niespotykany dotąd tryb pracy. Wszyscy zderzyliśmy się z niewidzialnym wrogiem, który pomieszał nam szyki i zmusił do zmiany dotychczasowych standardów w pracy ze studentami. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu od środka – nastrojom, obawom, oczekiwaniom i zmianom trybu pracy całej społeczności akademickiej.
E-Learning z dnia na dzień stał się[...]